Sfinks zwiększył zysk netto o 124% w pierwszej połowie roku
Sfinks Polska, spółka zarządzająca największą w Polsce siecią restauracji typu casual dining Sphinx oraz sieciami WOOK i Chłopskie Jadło, po pierwszym półroczu obejmującym okres od 1 grudnia 2015 do 31 maja 2016 r. wypracowała jednostkowe przychody ze sprzedaży w wysokości 89,03 mln zł, co stanowi wzrost o 6% r/r. Jednocześnie spółka zwiększyła zysk netto o 124% r/r do 6,61 mln zł. Sfinks osiągnął przy tym jednostkowy wynik EBITDA na poziomie 9,20 mln zł wobec 10,89 mln zł w pierwszym półroczu 2015 r. Kapitały własne spółki na koniec maja 2016 r. wzrosły do 12,82 mln zł. Od początku roku Sfinks zyskał 8 nowych restauracji, m.in. przejął kultowy pub Bolek w Warszawie. Spółka ma już podpisane umowy na kolejnych 6 lokali.
DACHSER rozwija się w Indiach i Tajlandii
Dachser, jeden z największych operatorów logistycznych na świecie, rozwija swoją sieć w Azji. Inwestycje w Indiach i Tajlandii są realizowane w ramach obszaru biznesowego Air & Sea Logistics odpowiedzialnego w Dachser za transport lotniczy i morski.
KNF zatwierdził prospekt Sfinksa
Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła prospekt emisyjny Sfinks Polska w związku z przeprowadzoną w listopadzie 2015 roku emisją akcji serii N. Sfinks wyemitował wówczas 3,5 mln akcji po 3,7 zł za sztukę, pozyskując łącznie 12,95 mln zł.
Dachser partnerem seminarium ADR w praktyce
Dachser, jeden z największych operatorów logistycznych, jest partnerem merytorycznym XVI Seminarium „ADR w praktyce - dobór opakowań, postępowanie w razie wypadku” organizowanego przez Stowarzyszenie Doradców ds. Transportu Towarów Niebezpiecznych – DGSA. Będzie ono poświęcone zagadnieniom związanym z transportem i składowaniem towarów niebezpiecznych. Seminarium odbędzie się w dniach 8 – 9 września br. w Łodzi.
Optymistyczne wnętrza w kolorach lata
Lato obfituje w barwy, zapachy i emocje, które pozwalają człowiekowi nie tylko cieszyć się chwilą, ale także naładować akumulatory na słotne i zimowe dni. Dodaje witalności i optymizmu promieniami słońca, rozkwita na rabatach i drzewach, zachwyca smakami letnich owoców i warzyw. Jedynka podpowiada, jak dzięki odpowiednim kompozycjom kolorystycznym zatrzymać we wnętrzach letnią radość i energię.
Dachser serwuje logistykę z bąbelkami
Dachser, jeden z największych globalnych operatorów logistycznych, zapewnia usługi logistyki kontraktowej dla około 13 mln butelek szampana i alkoholi poprzez swój oddział w Reims we Francji. W magazynie liczącym 18 tys. mkw., zlokalizowanym w sercu Szampanii, operator dba, by klienci na całym świecie mogli cieszyć się pełnią wrażeń związanych z zakupem i konsumpcją tego luksusowego produktu pochodzącego z Francji.
Dachser zwiększa powierzchnie magazynowe w Europie
Dachser, jeden z największych operatorów logistycznych na świecie, buduje nowe magazyny w Austrii, Francji i Niemczech. Tym samym Dachser umacnia swoją pozycję w ramach logistyki kontraktowej w Europie, oferując zintegrowane usługi logistyczne obejmujące transport, magazynowanie i usługi dodane w jeszcze większej liczbie lokalizacji.
Restauracje Sphinx z programem „Aperitif” dla stałych klientów
Restauracje Sphinx, sieć zarządzana przez Sfinks Polska, przygotowały program dla stałych klientów pod hasłem „Aperitif”. Goście, którzy do niego przystąpią, będą mogli korzystać z rabatu w wysokości 40% na wszystkie napoje serwowane w restauracjach już przy pierwszej wizycie. Sphinx w następnym etapie planuje też wprowadzenie kolejnych promocji dedykowanych tylko uczestnikom programu.
Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło włączyły się do akcji „Popieram Loterię” w ramach Narodowej Loterii Paragonowej
Sieci restauracji należące do Sfinks Polska - Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK - przyłączyły się do akcji „Popieram Loterię” w ramach trwającej Narodowej Loterii Paragonowej Ministerstwa Finansów. W ten sposób chcą promować ideę uczciwej konkurencji w Polsce.
Polacy wolą szczęście i zdrowie bliskich niż dużą wygraną w ”totka”
Zaledwie co trzeci Polak (37%) postrzega swoje życie w jasnych lub kolorowych barwach, ponad połowa (51%) uważa je za stonowane, szaro-bure lub wręcz widzi je w czarnych kolorach – wynika z badania „Barwy życia Polaków”, zrealizowanego prze TNS na zlecenie marki Beckers. Jednocześnie, aż 72% Polaków deklaruje, że ich życiu mogłoby dodać barw szczęście i zdrowie bliskich. Dopiero na drugim miejscu znalazła się duża wygrana w ”totka”– byłaby ona powodem do radości dla 63% Polaków. Aż 53% mieszkańców naszego kraju uznałoby swoje życie za bardziej kolorowe dzięki wyjazdowi na wakacje.
Pierwsza restauracja Chłopskie Jadło na rynku w Olsztynie
Na gastronomicznej mapie Olsztyna pojawiła się nowa restauracja popularnej sieci Chłopskie Jadło. Jej specjalnością jest tradycyjna polska kuchnia w smacznej, lżejszej odsłonie. To pierwszy lokal działający pod tym szyldem w stolicy Warmii i Mazur. Restauracja mieści się w samym sercu Olsztyna, przy ul. Stare Miasto 3.
Tikkurila Brązową Budowlaną Marką Roku 2016
Tikkurila po raz kolejny znalazła się w gronie laureatów konkursu Budowlana Marka Roku i otrzymała brązowe wyróżnienie w kategorii „Farby dekoracyjne wewnętrzne". Tytuł został przyznany na podstawie wyników ogólnopolskiego badania opinii i preferencji prowadzonego wśród przedstawicieli firm wykonawczych.