P.R.E.S.C.O. zwiększa rentowność w I poł. 2014 r.
P.R.E.S.C.O. GROUP, jeden z wiodących podmiotów działających na rynku obrotu wierzytelnościami detalicznymi w Polsce, w pierwszym półroczu 2014 r. odnotowało skonsolidowane przychody w wysokości 27,09 mln zł wobec 35,65 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego. Jednocześnie, dzięki obniżeniu kosztu własnego sprzedaży o kwotę 8,7 mln zł, grupa zwiększyła rentowność na poziomie brutto i netto. Zysk brutto ze sprzedaży po 6 miesiącach br. wyniósł 6,32 mln zł wobec 6,21 mln zł na koniec czerwca 2013 r., zaś zysk netto w pierwszej połowie 2014 r. utrzymał się na analogicznym poziomie co rok wcześniej i wyniósł 1,7 mln zł. P.R.E.S.C.O. konsekwentnie realizuje założenia rozwojowe określone w strategii na lata 2013-2016 w zakresie wejścia w obszar consumer finance i ekspansji zagranicznej. Po zakończeniu fazy testowej, pełną działalność rozpoczęła założona w marcu tego roku firma Debet Partner.
Międzynarodowa wystawa produktów dla motoryzacji
Na ponad 200 stoiskach polscy i zagraniczni wystawcy z branży motoryzacyjnej zaprezentują swoje produkty i usługi podczas I Międzynarodowych Targów Auto Expo Parts, Tires & Service. Wydarzenie odbędzie się w dniach 11-13 września br. w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie. Targi będą okazją, by poznać aktualne trendy na rynku motoryzacyjnym i nawiązać bezpośrednie kontakty biznesowe z partnerami z różnych krajów. W ofercie znajdą się m.in. części zamienne do samochodów i motocykli, opony, felg i instalacje samochodowe.
Chińczycy zainteresowani polskim rynkiem
Na ponad 300 stoiskach zaprezentują się firmy podczas IV Targów China Expo Poland. Do Warszawy tym samym przyjedzie wielu przedsiębiorców prosto z Chin w poszukiwaniu nowych partnerów biznesowych. Importerom, hurtownikom czy producentom przedstawią szeroki wybór produktów z Państwa Środka w tym propozycje z zakresu wyposażenia wnętrz i gospodarstwa domowego, narzędzia, oświetlenie, tekstylia, a także odzież. Wydarzenie odbędzie się w dniach 4-6 września w Centrum MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie.
Polskie dziedzictwo na wystawach
„Pamięć Warszawy. Pamięć Polski. Pamięć Świata”, „Ochrona polskiego dziedzictwa kulturowego poza granicami kraju – prace konserwatorskie finansowane ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego RP”, a także „Nieruchomości zabytkowe w Wojsku Polskim” - to zaledwie trzy z kilkunastu wystaw, które będzie można obejrzeć na organizowanych w Centrum MT Polska Targach Dziedzictwo 2014. Wydarzenie stwarza tym samym doskonałą okazję, by dowiedzieć się, jakie działania są podejmowane w celu zachowania dorobku historycznego i kulturowego naszego kraju. Równolegle podczas imprezy prezentowane będą najnowsze rozwiązania oraz narzędzia przydatne w codziennej pracy muzealników, bibliotekarzy, archiwistów czy konserwatorów obiektów zabytkowych. Ponadto, we współpracy z branżowymi ekspertami zorganizowane zostaną specjalistyczne konferencje podejmujące najbardziej palące problemy w zakresie bezpieczeństwa oraz ochrony zbiorów i obiektów zabytkowych.
Plast-Box: wzrost zysku operacyjnego o 31% w I półroczu 2014 r/r
Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, w pierwszym półroczu bieżącego roku wypracował skonsolidowane przychody o wartości 74,36 mln zł wobec 75,49 mln zł po 6 miesiącach roku ubiegłego. Jednocześnie grupa zwiększyła skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej do 7,79 mln zł, czyli o 31% r/r. Mimo konieczności naliczenia w pierwszym kwartale br. ujemnych niezrealizowanych różnic kursowych będących efektem osłabienia hrywny, pierwsze półrocze 2014 r. Plast-Box zamknął zyskiem netto na poziomie skonsolidowanym w wysokości 0,76 mln zł.
Restauracje Sphinx w leśnym klimacie
Kurki w łódeczkach, medaliony z sosem kurkowym, czy stek z podgrzybkami to niektóre z pięciu propozycji dań znajdujących się w najnowszej ofercie restauracji Sphinx „Nowości w leśnym klimacie”. Wkładka do menu inspirowana lasem będzie dostępna do 30 września w lokalach sieci w całej Polsce.
Agencja Practum Consulting zdobyła Stevie® Award
Practum Consulting, agencja public relations, zdobyła brązową statuetkę Stevie® w międzynarodowym konkursie - International Business Awards. Nagrodę otrzymała w kategorii „Komunikacja lub kampania PR roku – komunikacja kryzysowa” za projekt „Sfinks Polska kontra Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów”.
Eksport z Polski do Chin rośnie w szybkim tempie
Wartość polskiego eksportu do Chin w I połowie 2014 roku wyniosła blisko 1,5 mld dol. co oznacza 37% wzrost w porównaniu do analogicznego okresu 2013 roku – wynika z danych China Customs Statistics. Jednak na tle państw Unii Europejskiej Polska zajmuje dopiero 13. miejsce pod względem wartości eksportowanych towarów do Chin. Czego oczekują Chińczycy? Co możemy zaoferować chińskim konsumentom? Jak osiągnąć sukces w eksporcie do Chin? To kwestie, które zostaną poruszone podczas prelekcji organizowanych dla polskich przedsiębiorców na IV Targach China Expo Poland. Wydarzenie odbędzie się w Warszawie w dniach 4-6 września br.
Plast-Box Ukraina z 8,5 mln hrywien zysku w II kwartale 2014 r.
Plast-Box Ukraina, spółka zależna słupskiego Plast-Boxu będącego jednym z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, wypracowała po 6 miesiącach br. zysk operacyjny w wysokości 16,8 mln hrywien, z tego 12,2 mln hrywien w drugim kwartale. W rezultacie Plast-Box Ukraina pokryła już większą cześć strat na różnicach kursowych z pierwszego kwartału spowodowanych gwałtownym osłabieniem hrywny wskutek niestabilnej sytuacji na Ukrainie. Dzięki osiągnięciu 8,5 mln hrywien zysku netto w II kwartale tego roku Plast-Box Ukraina zmniejszyła stratę netto z -12,2 mln hrywien w pierwszym kwartale br. do -3,7 mln hrywien na koniec czerwca br. i oczekuje dalszej poprawy wyników w kolejnych okresach.
Radpol zwiększył przychody o 52% w I połowie 2014 r.
Grupa Radpol, wytwórca i dostawca zaawansowanych technologicznie produktów dla energetyki, instalacji do przesyłu ciepła, a także instalacji wodnych, kanalizacyjnych i gazowych, w I półroczu br. odnotowała wzrost skonsolidowanych przychodów o 52% z 63,85 mln zł w I półroczu 2013 r. do 96,85 mln zł na koniec czerwca 2014 r. Skonsolidowana EBITDA grupy w pierwszej połowie br. wyniosła 13,76 mln zł, a zysk netto 5,6 mln zł. Mimo iż grupa Radpol odnotowała na poziomie skonsolidowanym tylko 1% wzrostu EBITDA i spadek zysku netto o 17% r/r, na porównaniu tych wyników z I półroczem ubiegłego roku zaważył dodatkowy zysk w wysokości 4,1 mln zł odnotowany przez Radpol w czerwcu 2013 r. w związku z okazjonalnym nabyciem spółki Finpol Rohr. Po wyłączeniu z wyników I półrocza 2013 r. tego jednorazowego zdarzenia wynik EBITDA na poziomie skonsolidowanym po 6 miesiącach 2014 r. wzrósł o 4,2 mln zł czyli o 44% r/r, zaś zysk netto zwiększył się o 3 mln zł, czyli o 117% r/r.
Chłopskie Jadło z regionalnym menu
Restauracje Chłopskie Jadło, sieć należąca do Sfinks Polska, wprowadza nowe menu regionalne. Od 6 sierpnia w wybranych lokalach - w Krakowie, Bielsku-Białej, Głogoczowie i Poznaniu - obowiązują wkładki do menu z propozycjami dań charakterystycznych dla danego regionu Polski.
Plast-Box mocniejszy w branży olejów i frytur
Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych wytwórców opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, umacnia się w branży olejów spożywczych i frytur. W I półroczu 2014 r. spółka zwiększyła sprzedaż na ten rynek o blisko 8% w porównaniu do analogicznego okresu 2013 r. W drugiej połowie roku Plast-Box spodziewa się jeszcze większego wzrostu sprzedaży w tym sektorze.