Artykuł sponsorowany – czy warto?
Artykuły sponsorowane są specyficzną formą reklamy, do przygotowania której często angażowani są PR-owcy. Tekst bowiem powinien przypominać artykuł redakcyjny, jednocześnie w sposób subtelny przemycać elementy promujące dany produkt bądź firmę. O zasadności i skuteczności artykułów sponsorowanych są różne opinie w branży PR. Decydując się na sięgnięcie po nie, warto przeanalizować zalety i wady tego typu płatnych tekstów.
Branże
Alkohole
Asset management / private equity
Badania opinii publicznej
Bankowość
Consulting
Doradztwo personalne
Energia
Farmacja
FMCG
IT
Logistyka
Media
Nieruchomości
Organizacje non-profit / fundacje / kampanie społeczne
Prawo
Przemysł ciężki
Szkolenia
Sieci handlowe
Sport
Ubezpieczenia
Telekomunikacja
Miłośnicy piłki nożnej będą promować wśród kobiet zachowania prozdrowotne
Rusza kampania promocyjna wokół II Dnia Przyjaciół Piłki Nożnej i akcji społecznej „Razem Wygrywamy z Rakiem Piersi”. Poprzez ulotki, plakaty, strony internetowe, a także działania w mediach społecznościowych kampania będzie zachęcała miłośników futbolu do wzięcia udziału w Wielkich Meczach Przyjaciół Piłki Nożnej i promowania wśród kobiet prozdrowotnego zachowania zmniejszającego ryzyko zachorowania na nowotwór piersi.
(...)
Pomysłodawcą i koordynatorem wydarzenia jest Fundacja Piłka jest Piękna. Współorganizatorem akcji społecznej jest Federacja Stowarzyszeń Amazonki. Za działania PR odpowiada Practum Consulting.
Więcej: signs.pl, 13 maja 2014
http://www.signs.pl/dzien-przyjaciol-pilki-noznej-z-kampania-i-akcja-spoleczna,21614,artykul.html
Dzień Przyjaciół Piłki Nożnej z kampanią i akcją społeczną
Rusza kampania promocyjna wokół II Dnia Przyjaciół Piłki Nożnej i akcji społecznej „Razem wygrywamy z rakiem piersi”. Jej cele to promocja sportu oraz zachęcenie kobiet do zachowań zmniejszających ryzyko zachorowania na nowotwór piersi.
(...)
Pomysłodawcą i koordynatorem wydarzenia jest Fundacja „Piłka jest Piękna”. Współorganizatorem akcji społecznej jest Federacja Stowarzyszeń Amazonki. Działania PR prowadzi Practum Consulting.
Więcej: marketing-news.pl, 12 maja 2014
PR sportowy
Doskonale rozumiemy specyfikę PR sportowego, bo posiadamy wieloletnie, ugruntowane doświadczenie w prowadzeniu komunikacji PR w sporcie. Tworzymy kompleksowe strategie PR, których nadrzędnym celem jest zawsze podtrzymywanie dobrych relacji z różnymi grupami odbiorców i budowanie zaufania do organizacji. Doradzamy, jak prowadzić komunikację, która będzie uwzględniać potrzeby wszystkich kręgów interesariuszy – kibiców, partnerów, sponsorów, dziennikarzy czy też pracowników. Dbamy przy tym nieustannie o spójność i rzetelność przekazu. Klientów wspieramy komunikacyjnie w różnych obszarach – marketingu i sprzedaży, organizacji eventów czy w kwestiach stricte korporacyjnych. Pomagamy też w prowadzeniu dialogu z otoczeniem zarówno w chwili sukcesu, ale i podpowiadamy, jak zareagować w kryzysie, który w świecie sportu ze względu na jego medialność i związane z nim emocje, jest dość częstym zjawiskiem. Wszystkie nasze działania cechują dbałość o szczegóły, solidność i nastawienie na efekty.
PR produktu
Działania z zakresu produktowego public relations stanowią bardzo dobre uzupełnienie marketingu, w niektórych przypadkach mogąc nawet stanowić jego substytut. Dobrze przemyślana strategia komunikacji produktowej pozwala zbudować zaufanie do oferowanych artykułów, wywołać pożądane emocje, wiążąc tym samym odbiorcę z produktem na dłużej niż inwazyjne przekazy reklamowe. PR produktu nieodzowny jest zwłaszcza w przy wprowadzaniu nowych artykułów na rynek, a także w przypadku modyfikowania produktów w późniejszych fazach ich cyklu życia.
W Practum zrealizowaliśmy wiele kampanii komunikacyjnych wokół produktów z różnych branż. Wiemy, że budowanie pozytywnego wizerunku to niezbędny element rozwoju i biznesowych sukcesów naszych Klientów, dlatego zawsze dokładamy starań, ich oferta była postrzegana jak najlepiej przez grupy docelowe.
Content marketing & Copywriting
Oferowanie ciekawych i unikatowych tekstów to skuteczny sposób na przyciągnięcie uwagi klientów. Chcąc sprawić, by interesujący nas użytkownicy spośród praktycznie nieograniczonych zasobów internetu wybrali właśnie naszą stronę, powinniśmy zadbać o to, aby dostępne na niej treści w możliwie najdokładniejszy sposób spełniały ich oczekiwania. Kluczowa staje się więc dokładna znajomość zachowań i potrzeb grupy docelowej.
Wartościowy content to tekst, który nie tylko lekko się czyta, ale - co istotniejsze – który dostarcza cennych informacji, prowadząc finalnie do skorzystania z danego produktu lub usługi. Bogate doświadczenie Practum sprawia, że potrafimy tworzyć treści z obszaru content marketingu i SEO copywritingu, które są ciekawe, przystępne i trafiają w sedno, spełniając dzięki temu oczekiwania zarówno nadawców komunikatów, jak i ich czytelników.
Sfinks Polska S.A.
REFERENCJE
Z konsultantami Practum współpracuję już od kilkunastu lat, ceniąc ich doświadczenie i niezmiennie wysoką jakość pracy. Niezależnie od sytuacji – w działaniach PR czy relacjach inwestorskich - potrafią zarekomendować optymalny kierunek działań i skutecznie go zrealizować. W znaczących przedsięwzięciach i w codziennej pracy zawsze mogę liczyć na analityczne podejście do tematu i propozycję ciekawych rozwiązań ukierunkowanych na nasze cele biznesowe.
Practum Consulting zapewnia nam pełną obsługę PR i IR. Prowadzi komunikację korporacyjną i produktową począwszy od relacji z mediami i inwestorami, przez komunikację z pracownikami, partnerami handlowymi czy klientami, po realizację działań w mediach społecznościach. Wspiera nas też w opracowywaniu różnego rodzaju materiałów, także o charakterze sprzedażowym i promocyjnym. W każdym wymiarze usługi są świadczone na wysokim poziomie, z dbałością o szczegóły. Nasze doświadczenia pokazują, że Practum jest skuteczne zarówno w okresach, kiedy firma się rozwija i umacnia swoją pozycję na rynku, a także zapewnia fachowe doradztwo i efektywną obsługę w czasie perturbacji i zmian, jak przejęcia, sprzedaż czy w sytuacjach kryzysowych. Konsultanci Practum przygotowują kompleksowe strategie komunikacji, procedury i prowadzą działania na podstawie szczegółowych planów, ale potrafią też szybko zmienić taktykę, dostosowując się do nowej czy niespodziewanej sytuacji, zarekomendować właściwy kierunek reakcji i skutecznie przeprowadzić stosowne działania. Podejmowanie inicjatywy, staranność w realizacji i efektywność sprawiają, że nasza współpraca sprawdza się w różnych obszarach i branżach.
Sylwester Cacek
Prezes Zarządu
Sfinks Polska SA