Sfinks logo

Przychody gastronomiczne sieci Sfinks Polska po trzech kwartałach 2024 r. wzrosły do 154,3 mln zł i były wyższe o 9,2% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Sieć lokali porównywalnych (L4L) również zanotowała wzrost obrotów w okresie pierwszych dziewięciu miesięcy 2024 – o 8,8% r/r do poziomu 143,41 mln zł. Na koniec września br. na przychody ze sprzedaży gastronomicznej Sfinksa (z wyłączeniem sieci Piwiarnia) pracowało 76 restauracji wobec 74 przed rokiem.

Sfinks logo

Sieci zarządzane przez Grupę Sfinks Polska, właściciela m.in. SPHINX Restauracje, osiągnęły w I półroczu 2024 r. 99,5 mln zł przychodów ze sprzedaży gastronomicznej (bez sieci Piwiarnia), co oznacza ich wzrost o 10,8% r/r. Pierwsze sześć miesięcy 2024 r. to kolejny okres zwiększania rentowności sprzedaży w Grupie Sfinks i przekształceń restauracji własnych na franczyzę. W efekcie skonsolidowany zysk operacyjny na koniec czerwca br. wyniósł 4,37 mln zł wobec 3,35 mln zł rok wcześniej. Wskaźnik EBITDA ukształtował się w grupie na poziomie 9,83 mln zł na koniec pierwszego półrocza 2024 r. wobec 8,99 mln zł rok wcześniej.

Sfinks logo

Gastronomiczna spółka Sfinks Polska zawarła umowę masterfranczyzy dotyczącą rozwoju sieci restauracji SPHINX na terenie Egiptu i Arabii Saudyjskiej. Umowa jest podpisana na 10 lat i obejmuje dwa etapy współpracy. W pierwszym egipski partner Sfinksa ma otworzyć własne restauracje pod szyldem SPHINX, a w drugim przewidziano możliwość udzielania subfranczyzy podmiotom trzecim.

Sfinks logo

Sieć The Burgers by Sphinx, należąca do giełdowej spółki Sfinks Polska, powiększyła się o nową restaurację w centrum handlowym Askana w Gorzowie Wielkopolskim. Lokal działa na zasadach franczyzy i jest prowadzony przez przedsiębiorcę, który zarządza także restauracją Sphinx w tym centrum. Grupa Sfinks Polska planuje kolejne otwarcia lokali w zachodniej Polsce z uwagi na rosnącą liczbę osób zainteresowanych działaniem pod jedną z marek Sfinksa w ramach wspólnej sieci.

Sfinks logo

SPHINX, sieć restauracji należąca do Sfinks Polska, przygotowała nowe menu sezonowe „Kurki, krewetki i pistacje”. W ofercie pojawiły się kulinarne nowości, takie jak sałatka z krewetkami, a także ulubione dania gości, m.in. Shoarma® czy stek w letniej odsłonie.

Sfinks logo

Sprzedaż gastronomiczna grupy Sfinks Polska w II kwartale 2024 r. wzrosła o 14% r/r do 52,02 mln zł. W całym półroczu grupa odnotowała przychody gastronomiczne w wysokości 99,5 mln zł, co oznacza wzrost o 10,8% r/r. Obroty sieci porównywalnej zwiększyły się o 11,5% r/r do 47,63 mln zł w II kwartale br., zaś w całym półroczu sprzedaż L4L wzrosła o 10,5% do 92,39 mln zł.

Sfinks logo

Sieć SPHINX powiększyła się o nową restaurację w stolicy Podkarpacia. Lokal działa przy al. Majora Wacława Kopisto 8a, w miejscu, gdzie wcześniej była inna restauracja, i jest prowadzony przez franczyzobiorców. Dla sieci, której znakiem rozpoznawczym jest Shoarma®, to kolejne tego typu otwarcie w Polsce. Coraz częściej zgłaszają się też restauratorzy, którzy chcą zmienić szyld na SPHINX Restauracje. Według dotychczasowych danych takie przekształcenie skutkowało zwiększeniem obrotów nawet o 185%.

Sfinks logo

Sfinks Polska, właściciel sieci SPHINX, Chłopskie Jadło, The Burgers czy Piwiarnia, rozpoczyna ofensywę w celu zachęcenia osób prowadzących własne restauracje do przejścia na koncept SPHINX. Doświadczenia restauracyjnej grupy pokazują, że takie przekształcenie pozwala na zwiększenie obrotów lokalu nawet o 185%. Sfinks zaplanował też na ten rok rozwój sieci poprzez otwieranie nowych lokali w ramach swojego wiodącego konceptu restauracyjnego, SPHINX, i tzw. marek parasolowych, jak The Burgers by SPHINX i SPHINX Coctail Bar. Gastronomiczny operator pracuje również nad zasadami licencjonowana hoteli i restauracji hotelowych marką SPHINX.