Sfinks z restauracją Fabryka Pizzy w Krakowie
Grupa Sfinks Polska, zarządzająca sieciami Sphinx, Piwiarnia Warki, Chłopskie Jadło i WOOK, otworzyła restaurację Fabryki Pizzy w Krakowie. Nowo powstały lokal mieści się w dzielnicy Czyżyny, w pobliżu uczelni AWF. Restauracja prowadzona jest w modelu franczyzowym i jest szóstym lokalem tej sieci w mieście. Jednocześnie jest to już 17. Fabryka Pizzy w Polsce i siódma, która działa w ramach Sfinksa.
Nowo powstała Fabryka Pizzy zajmuje powierzchnię 160 mkw., a sala konsumpcyjna pomieści 50 gości. W sezonie letnim przy restauracji będzie działać również ogródek, z miejscem dla ok. 20 osób. W lokalu nie brakuje udogodnień dla rodzin z dziećmi. Dla najmłodszych przygotowano kolorowy kącik zabaw, krzesełka do karmienia i przewijaki. Wystrój wnętrza Fabryki Pizzy jest urządzony zgodnie z najnowszymi standardami sieci. Salę zdobią przybory kuchenne, jak wałki do ciasta i deski. Przyjazny klimat nowej restauracji podkreślają też wyłożone cegłą ściany, drewniane stoły i kolorowe krzesła.
- Nasza najnowsza restauracja mieści się na nowym, dużym osiedlu w Krakowie, które w dalszym ciągu się rozbudowuje. Niemniej już teraz wśród mieszkających tu osób nie brakuje rodzin z dziećmi, ale też studentów, bo w bliskim sąsiedztwie znajdują się uczelniane akademiki i krakowski AWF. Dlatego chcieliśmy otworzyć w tym miejscu restaurację, która będzie zapewniać większą salą dla gości, by w komfortowych warunkach mogli się u nas spotkać w gronie rodziny czy przyjaciół. Jestem przekonana, że swobodny klimat Fabryki Pizzy i serwowana w niej włoska kuchnia przypadną do gustu naszym klientom – mówi Dorota Cacek, wiceprezes Sfinks Polska, spółki zarządzającej siecią Fabryka Pizzy.
W ofercie Fabryki Pizzy, oprócz różnego rodzaju pizzy, goście znajdą również inne smaki kuchni włoskiej. Restauracja oferuje m.in. gnocchi, makarony, risotto, dania wegetariańskie czy w wersji light. Ważną pozycję w karcie zajmują bombery, stanowiące charakterystyczne danie restauracji. Są to gorące, świeżo wypiekane buły pizzowe serwowane z różnymi składnikami do wyboru.
Nowa Fabryka Pizzy w Krakowie mieści się na parterze bloku mieszkalnego przy ul. Bolesława Orlińskiego 5 na osiedlu mieszkaniowym Avia. Restauracja jest otwarta od niedzieli do czwartku w godzinach 12:00-22:00, a w piątki i soboty od 12.00 do 23.00.
Kolejna Fabryka Pizzy w portfelu Sfinksa
Do portfolio grupy Sfinks Polska, właściciela sieci Sphinx, Piwiarnia Warki, Chłopskie Jadło i WOOK, dołączyła kolejna restauracja Fabryki Pizzy. Lokal mieści się w Piasecznie przy ul. Energetycznej 9 i jest prowadzony w modelu operatorskim. Jest to już szósta restauracja tej marki działająca w ramach Sfinksa. Włączenie jej do sieci restauracji zarządzanych przez grupę to efekt przejęcia lokalu od franczyzobiorców.
Sfinks wprowadza nową markę na rynek
Sfinks Polska, właściciel sieci Sphinx, Chłopskie Jadło, Piwiarnia Warki i WOOK, otwiera pierwszy lokal nowej marki Lepione & Pieczone. Tym samym wprowadza na rynek nowy koncept gastronomiczny, działający w coraz bardziej popularnym w Polsce i na świecie segmencie fast casual dining. Restauracja mieści się w ścisłym centrum Łodzi, tj. przy ul. Piotrkowskiej 89 i jest prowadzona we franczyzie.
Nowe Chłopskie Jadło przy Krakowskim Przedmieściu w Warszawie
Sieć Chłopskie Jadło, należąca do Sfinks Polska, uruchomiła w Warszawie kolejną restaurację. Nowo powstały lokal znajduje się przy popularnym trakcie turystycznym, Krakowskim Przedmieściu 64, w zabytkowym Domu Polonii. To trzecia restauracja pod tym szyldem w mieście. Lokal Chłopskie Jadło jest prowadzony w modelu franczyzowym.
Nowa restauracja Sphinx w Galerii Dominikańskiej we Wrocławiu
W samym centrum Wrocławia ruszył nowy lokal sieci Sphinx, należącej do Sfinks Polska. Restauracja mieści się w Galerii Dominikańskiej, przy placu Dominikańskim 3 i prowadzona jest w modelu operatorskim. Jest to już szósta restauracja we Wrocławiu działająca pod szyldem Sphinx.
Sfinks z Fabryką Pizzy w Kołobrzegu
Sfinks uruchomił własny portal delivery
Sfinks Polska, spółka zarządzająca sieciami Sphinx, Chłopskie Jadło, Piwiarnia i Fabryka Pizzy, zamierza rozwijać sprzedaż poprzez zwiększanie liczby restauracji oraz rozwój w segmencie delivery. Usługa jest już świadczona w 23 miastach z 46 restauracji należących do Sfinks Polska. Liczba ta ma wzrosnąć do 56 lokali jeszcze w pierwszej połowie roku. Sfinks uruchomił też swój portal do zamawiania posiłków online - smacznieiszybko.pl, poprzez który oferowane są dania z sieci grupy Sfinks. Jednocześnie spółka przygotowuje się do wdrożenia centralnej obsługi zamówień w ramach wspólnego dla grupy call center.
Sfinks z 5,41 mln zł EBITDA i 1,25 mln zł zysku netto w III kw. 2017
Sfinks Polska, spółka zarządzająca sieciami Sphinx, Piwiarnia Warki, Chłopskie Jadło i Wook w III kw. br. wygenerowała 5,41 mln zł EBITDA i 1,25 mln zł zysku netto. Po 9 miesiącach tego roku spółka wypracowała przychody jednostkowe na poziomie 136,84 mln zł, osiągając przy tym EBITDA w wysokości 11,72 mln zł i jednostkowy zysk netto o wartości 189 tys. zł. W okresie styczeń-wrzesień 2016 r. Sfinks notował jednostkowe przychody w wysokości 140,03 mln zł, zysk netto w wysokości 6,86 mln zł oraz EBITDA na poziomie 12,33 mln zł. Jednak oczyszczenie wyniku zeszłego roku ze zdarzeń jednorazowych o wartości 14,5 mln zł, na które złożyło się umorzenie odsetek i odszkodowanie od kontrahenta pokazuje, że w ciągu roku Sfinks poprawił wynik netto o 7,82 mln zł i EBITDA o 4,51 mln zł.