Sylwester Cacek, akcjonariusz oraz członek rady nadzorczej Sfinks Polska, otrzymał tytuł Menadżera Roku 2011 za zaangażowanie finansowe i osobiste w polskie spółki, którym pomaga przezwyciężać trudności biznesowe i finansowe wspierając ich rozwój. Jak podano w uzasadnieniu, dzięki Sylwestrowi Cackowi nowe życie zyskały m.in. Redan, Widzew Łódź i Sfinks Polska, który w ubiegłym roku przeszedł gruntowną restrukturyzację i wkracza obecnie w fazę dynamicznego rozwoju. Tytuł Menadżera Roku przyznaje miesięcznik ekonomiczny Home&Market.

Prawa poboru akcji serii J Sfinks Polska, spółki zarządzającej sieciami Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło, będą notowane na GPW od 27 maja do 6 czerwca. W ramach przygotowywanej emisji akcji serii J spółka planuje pozyskać do 84,1 mln zł, z których blisko połowa miałaby być przeznaczona na inwestycje w rozwój sieci restauracji. Równocześnie spółka przygotowuje emisję akcji serii I przeznaczonych dla banków wierzycieli Sfinksa w ramach oddłużenia spółki.

Sfinks Polska został partnerem konferencji WallStreet – największego spotkania inwestorów indywidualnych w Europie Środkowo–Wschodniej.

Sphinx – jedna z najbardziej popularnych sieci restauracji w Polsce – otworzył swój pierwszy lokal w Tarnowie. Restauracja pod marką Sphinx Express została uruchomiona w centrum handlowym Gemini Park przy ul. Nowodąbrowskiej 127.

WOOK, ogólnopolska sieć oferująca dania kuchni azjatyckiej, otwiera swoją pierwszą restaurację w Poznaniu pod kultowym adresem - ul. Fredry 12. Jest to jednocześnie największy lokal tej sieci w Polsce. W poznańskim WOOKu przy stolikach ustawionych na kilku poziomach może zasiąść nawet 240 osób. Pierwsi goście już w najbliższą sobotę, tj. 21 maja, będą mogli spróbować takich smakołyków jak zupa kokosowa, pikantna kaczka z selerem czy smażone lody.

Sfinks Polska, zarządzający sieciami restauracji Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło, w pierwszym kwartale br. wypracował ponad 41 mln zł przychodów skonsolidowanych, co stanowiło wzrost o 8% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Po pierwszych trzech miesiącach br. grupa Sfinks osiągnęła zysk brutto ze sprzedaży w wysokości 2,3 mln zł, podczas gdy rok wcześniej notowała na tym poziomie stratę w wysokości 1,8 mln zł. Po raz pierwszy od sześciu kolejnych kwartałów Sfinks wygenerował również dodatni wskaźnik EBITDA o wartości 1,9 mln zł, odnotowując tym samym poprawę o 5 mln zł w stosunku do pierwszego kwartału 2010 r. Ponadto, w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku spółka o blisko 6,5 mln zł poprawiła wynik na poziomie netto – strata netto w pierwszym kwartale br. została ograniczona do 2,6 mln zł. Jeszcze w tym roku Sfinks planuje otwarcie ponad 30 kolejnych restauracji. Inwestycje w sieć mają zostać sfinansowane m.in. z emisji akcji, która rozpocznie się 30 maja.

Nowa restauracja Sphinx w Opolu została otwarta w centrum handlowym Karolinka. Działa ona w segmencie casual dining, tj. restauracji oferujących codzienne smaczne posiłki wysokiej jakości, po niewygórowanych cenach, z pełną obsługą kelnerską. Obecnie w ramach sieci Sphinx działa 96 restauracji. Większość można znaleźć w centrach handlowych, a także przy największych ulicach miast. Restauracje Sphinx znajdują się również w Czechach, na Węgrzech, w Rumunii i we Francji.

Sphinx – sieć restauracji zarządzana przez Sfinks Polska – rozpoczyna ogólnopolski konkurs pod hasłem „WYGRYWAJ EGZOTYCZNE WYCIECZKI” organizowany we współpracy z Pepsi. Klienci Sphinksa, którzy do wybranego dania kupią dowolny napój z oferty Pepsi oraz stworzą najciekawsze hasło reklamowe dla marki Sphinx, będą mogli zdobyć vouchery na egzotyczną wycieczkę. Do wygrania w konkursie są także odtwarzacze iPod nano oraz bony o wartości 50 zł do wykorzystania w restauracjach Sphinx. Konkurs promowany będzie za pomocą materiałów BTL, mailingu oraz na fanpage’ach Sphinksa i Pepsi na Facebooku. Równolegle w sieci Sphinx rusza też kampania „PROMOCJA SMS – 20,30,50” umożliwiająca skorzystanie ze zniżek podczas wizyty w restauracji. Akcja SMSowa będzie reklamowana na najpopularniejszych portalach internetowych i serwisach społecznościowych. Konkurs potrwa do 26 czerwca, a promocja SMS do 30 czerwca 2011 r.  Za działania BTL wokół konkursu odpowiada agencja Masteam, komunikację PR poprowadzi Practum Consulting.