Zaledwie co trzeci Polak (37%) postrzega swoje życie w jasnych lub kolorowych barwach, ponad połowa (51%) uważa je za stonowane, szaro-bure lub wręcz widzi je w czarnych kolorach – wynika z badania „Barwy życia Polaków”, zrealizowanego prze TNS na zlecenie marki Beckers. Jednocześnie, aż 72% Polaków deklaruje, że ich życiu mogłoby dodać barw szczęście i zdrowie bliskich. Dopiero na drugim miejscu znalazła się duża wygrana w ”totka”– byłaby ona powodem do radości dla 63% Polaków. Aż 53% mieszkańców naszego kraju uznałoby swoje życie za bardziej kolorowe dzięki wyjazdowi na wakacje.
Według badań na rzecz marki Beckers dla dużej grupy Polaków powodem do optymistycznego spojrzenia na swoje życie byłyby elementy wpływające na ich sytuację materialną i status zawodowy. Aż 43% deklaruje, że koloru ich życiu mógłby nadać nowy dom lub mieszkanie, 41% - sukces w życiu zawodowym (nowa praca, awans, premia, podwyżka), a 38% - nowy samochód. Dla częściej niż co piątego Polaka (22%) zastrzykiem kolorów w życiu byłyby nowe ubranie, buty czy torebka. Co ciekawe, uszczęśliwiłyby one niemal tyle samo kobiet, co nowe auto (27% wobec 30%). W przypadku mężczyzn sytuacja ta wygląda inaczej – nowy samochód dodałby kolorów życiu blisko połowie panów (47%), podczas gdy nowe ubranie, buty czy torba - tylko 16% z nich. Dla kobiet również dużo częściej niż dla mężczyzn ma znaczenie zdrowie i szczęście bliskich (76% wskazań wobec 67%) i wyjazd na wakacje (59% wobec 47%). Mężczyźni natomiast większą wagę niż kobiety przywiązują do sukcesów zawodowych – dodałyby one kolorów życiu 44% panów i 38% pań.
- Badanie pokazało, że dla Polaków ważne są też drobne sprawy i ulotne przyjemności, choć dotyczy to wciąż relatywnie niewielkiej grupy osób. Co trzeci Polak deklaruje, że barw jego życiu mogłyby nadać niewielkie codzienne radości, jak tęcza po deszczowym dniu, zaś blisko co piątemu - drobne upominki jak płyta, książka, kwiatek czy czekolada. Życiu blisko co czwartej osoby nadałaby kolorów miłość lub wymarzona randka, a 18% - imprezy i spotkania ze znajomymi – komentuje Aneta Stopa, brand manager marki Beckers.
Co ciekawe, o miłości marzą przede wszystkim ludzie młodzi – aż 45% osób w wieku 15-19 lat i 39% w wieku 20-29 lat. Młodzież jednocześnie najrzadziej ze wszystkich badanych grup ceni zdrowie i szczęście bliskich – w najmłodszej grupie odsetek ten wynosi 56%. Znaczenie tego czynnika wzrasta wraz z wiekiem, w gronie osób po 60-tce jest on ważny aż dla 82% Polaków. Z kolei sprawy materialne największe znaczenie mają dla osób w wieku 30-39 lat. Aż 54% z nich deklaruje, że kolorów ich życiu mógłby nadać nowy dom lub mieszkanie, a w przypadku 46% - nowy samochód.
Z badania dla marki Beckers wynika też, że co trzeci Polak chciałby mieć bardziej kolorowe życie (34%), jednocześnie 29% Polaków marzy, by było ono o bardziej stonowane i spokojne. Największa grupa – 37% - nie chciałaby zmiany intensywności kolorów i tempa w swoim życiu.
Badanie na rzecz marki Beckers zostało przeprowadzone przez TNS Polska metodą omnibus na reprezentatywnej próbie 1011 Polaków w wieku 15 lat i więcej w dniach 4-9 marca 2016 r.