Czerwony, zielony i niebieski to trzy główne kolory, jakie kobiety w znacznym stopniu wnoszą w życie panów - wynika z badań TNS Polska na rzecz marki farb Beckers. Dzięki mężczyznom codzienność pań w dużej mierze staje się zaś bardziej niebieska, ale też i żółta. Co się kryje za tymi odcieniami? Jakich jeszcze barw nadają sobie nawzajem panowie i panie?
Świat mężczyzn jak Red Deluxe, Apple i Sea Blue
Badanie na rzecz marki farb Beckers pokazuje, że kobiety w znacznym stopniu wnoszą w męski świat czerwień, dodając emocji (73%), zieleń, czyli harmonię (70%) i niebieski, a więc stabilizację (69%). To jak mieszanka Red Deluxe, Apple i Sea Blue z palety Beckers Designer Colour. Jednak spektrum barw, jakie życie mężczyzn zyskuje dzięki paniom, jest znacznie szersze. Polki w dużym stopniu nadają życiu mężczyzn koloru żółtego, wprowadzając na co dzień wiele radości (67%), różowego, dodając romantyzmu (65%) oraz pomarańczowego, symbolizującego energię (64%). W dalszej kolejności pojawiają się fiolet, czyli tajemniczość – 60% i biel oznaczająca niewinność (59%). Barwy kojarzone z mniej przyjemnymi odczuciami znalazły się na ostatnich miejscach. Niemniej połowa panów przyznała, że kobiety w znacznym stopniu wnoszą w ich życie szarość, tłumiąc spontaniczne czy ciekawe inicjatywy, zaś 43% mężczyzn wskazało, że panie nadają ich życiu trochę czerni, będąc źródłem negatywnych emocji.
- Za kolorami nieraz kryją się rozmaite emocje. Jako eksperci od barw, które towarzyszą nam w życiu, postanowiliśmy zbadać, jakie odcienie obecne są w relacjach damsko-męskich. Wyniki pokazują, że panie wnoszą w męską codzienność przede wszystkim pozytywne tonacje, kojarzone z przyjemnymi odczuciami. Ta zasada sprawdza się też w drugą stronę, choć tu kolory układają się nieco inaczej – mówi Aneta Stopa, brand manager marki farb Beckers.
Więcej odcienia Sunlight w świecie kobiet
Dzięki mężczyznom świat kobiet staje się przede wszystkim bardziej niebieski, jako że panowie w znacznym stopniu wnoszą w życie pań poczucie stabilizacji - wskazuje tak 67% Polek. Jednocześnie niemal po 2/3 respondentek przyznaje, że mężczyźni w dużej mierze nadają ich życiu koloru żółtego, skojarzonego w badaniu z radością, a także czerwonego, czyli emocji. Na kolejnych miejscach pojawiają się zielony, a więc harmonia (64%), a także pomarańczowy, czyli energia (58%). Mniej jest zaś kobiet, które deklarują, że panowie w znacznym stopniu wnoszą w ich życie nieco fioletu, dodając tajemniczości (55%), czy różu utożsamianego z romantyzmem (54%). Jednocześnie więcej jest pań, które uważają, że mężczyźni nadają ich życiu szarych odcieni, gasząc spontaniczne inicjatywy (53%) niż takich, które przyznają, że panowie w znacznym stopniu dodają niewinności, czyli koloru białego (51%). Mniej niż połowa Polek (48%) deklaruje, że mężczyźni nadają ich życiu czarnego koloru, będąc źródłem złych emocji.
Badanie na marki rzecz Beckers zostało przeprowadzone przez TNS Polska metodą omnibus na reprezentatywnej próbie 1059 Polaków w wieku 15 lat i więcej w dniach 9-14 września 2016 r.