Prawie co trzeci Polak (32%) nigdy nie robił remontu ani nie zmieniał wystroju w mieszkaniu – wynika z badania Kantar TNS na rzecz marki farb Beckers. Blisko 1/5 respondentów (19%) przeprowadziła takie prace w okresie ostatnich dwóch lat, a co szósta (16%) osoba planuje wykonać je w przeciągu najbliższego roku w sypialni, kuchni, łazience bądź salonie. W jakich sytuacjach decydujemy się na remonty? Co ósmy (13%) Polak uważa, że tego typu prace przeprowadza się przy okazji ważnych momentów bądź zmian w życiu.
Jak wynika z badania na rzecz marki Beckers, 17% Polaków miało do czynienia z remontem czy rearanżacją wystroju przy zakupie własnego mieszkania. I to właśnie przy tej okazji najczęściej, spośród różnych ważnych momentów w życiu, mieszkańcy naszego kraju decydowali się na wnętrzarskie metamorfozy. Dalej w kolejności uplasowały się wspólne zamieszkanie z partnerem – 13%, ciąża i narodziny dziecka – 12%, a także ślub (8%). Znacznie mniej, bo zaledwie 5% Polaków odświeżało mieszkanie w związku z rozpoczęciem nauki szkolnej przez dziecko, po 4% zaś w wyniku zmiany bądź podjęcia pracy zawodowej czy powrotu do zdrowia po chorobie. Jeszcze mniej osób z tego typu pracami miało do czynienia przy okazji rozstania z życiowym partnerem (3%) czy awansu, założenia własnej firmy, urodzenia się wnuka, wyjazdu dziecka na studia czy choćby powrotu z wymarzonych wakacji (po 2%).
- Ważne chwile zdecydowanie sprzyjają remontom. Niektóre, jak na przykład pojawienie się nowego członka rodziny, wręcz wymagają dokonania zmian w domowych wnętrzach. Z drugiej strony wiele osób, z wyboru, a nie z konieczności, kolejny etap w życiu podkreśla właśnie nową aranżacją mieszkania. Farby Beckers chcą towarzyszyć Polakom w tych chwilach, dodając im jeszcze więcej pięknych barw, tak by każdego dnia w kolorowym otoczeniu na nowo móc przywoływać związane z nimi emocje. Liczymy, że w ten sposób zainspirujemy też tych, którzy dotychczas unikali malowania, aby wprowadzili kolory do swoich domów – mówi Aneta Stopa, brand manager marki Beckers.
Choć zgodnie z badaniem dla marki Beckers 32% Polaków w ogóle nie przeprowadziła remontu czy nawet zmiany wystroju w swoim mieszkaniu, to znacznie częściej dotyczy to mężczyzn niż kobiet – 35% wobec 28%. Najlepiej sytuacja wygląda w centralnej Polsce, gdzie zaledwie 27% nie wykonywało takich prac. Na drugim końcu jest zachodnia część kraju – tu remontu nigdy nie robiło aż 37% respondentów. Niewiele lepiej prezentuje się pod tym kątem wschodnia Polska – 36% i północna – 35%. Na południu kraju prac remontowych nie prowadziło 29% mieszkańców.
Badanie na marki rzecz Beckers zostało przeprowadzone przez Kantar TNS metodą omnibus na reprezentatywnej próbie 1050 Polaków w wieku 15 lat i więcej w dniach 24-29 marca 2017 r.