Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy (ZP PPS) rozpoczyna kampanię społeczną „Piłeś? Nie jedź!”. Poprzez spoty reklamowe w telewizji, stacjach radiowych, kinach, jak również reklamy na autobusach oraz ulotki kampania przestrzega przed prowadzeniem pojazdów po alkoholu i zwraca uwagę na negatywne konsekwencje wynikające z takich zachowań. Przed 75 stołecznymi klubami i pubami pojawią się maty z hasłem „Piłeś? Nie jedź”. Działania kierowane są w szczególności do młodych uczestników ruchu drogowego w wieku 18-30 lat. Kampania obejmuje działania ATL, BTL i PR. Ponadto, specjalne akcje na drogach dedykowane kierowcom organizowane będą we współpracy z Komendą Stołeczną Policji.
Patronat honorowy nad kampanią objęli Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy, Hanna Gronkiewicz-Waltz oraz Parlamentarny Zespół ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Partnerami merytorycznymi tegorocznej edycji są Komenda Stołeczna Policji, Instytut Transportu Samochodowego (ITS) oraz Fundacja „KRZYŚ”.
- Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy, jako organizacja branżowa podejmuje wiele inicjatyw i działań, które mają na celu edukowanie na temat odpowiedzialnego spożywania alkoholu. Ważną grupę stanowią dla nas kierowcy, którzy powinni być w pełni świadomi wszystkich zagrożeń i ryzyk, jakie podejmują, jeśli decydują się na prowadzenie pojazdów po alkoholu. Trzeba mieć świadomość, że spożycie alkoholu nawet w niewielkiej ilości może znacznie obniżyć naszą sprawność psychomotoryczną. Dlatego w naszej kampanii promujemy całkowitą abstynencję wśród osób, które zamierzają potem prowadzić pojazd, stąd hasło: Piłeś? Nie jedź! - komentuje Leszek Wiwała, prezes Związku Pracodawców Polskiego Przemysłu Spirytusowego, organizatora kampanii.
Tegoroczna realizacja kampanii „Piłeś? Nie jedź!” rozpocznie się w połowie października br. i potrwa do połowy listopada br. Spoty reklamowe pojawią się w telewizji TVN Warszawa, w stacjach radiowych RMF Maxxx, a także przed każdym seansem filmowym w warszawskich Multikinach. Reklamy pojawią się także na 100 autobusach miejskich, czyli z przekazem kampanii będzie jeździł co trzeci warszawski autobus. W ramach kampanii stołeczni policjanci w trakcie kontroli, interwencji czy zgłoszeń do wypadków rozdadzą 145 tys. ulotek informacyjnych dotyczących zagrożeń wynikających z prowadzenia pojazdów po spożyciu alkoholu. Otrzymają je m. in. kierowcy zatrzymani podczas akcji „trzeźwe poranki” oraz „trzeźwe wieczory” organizowanych przez Komendę Stołeczną Policji. Ponadto, przez cztery kolejne środy od 27 października przy Wisłostradzie w Warszawie policja we współpracy z ITS ustawi symulator dachowania, na który będą kierowane osoby przekraczające prędkość.
ZP PPS w ramach kampanii wspiera także polską edycję „Europejskiej Nocy Bez Wypadku” przypadającą na sobotę, 16 października br. organizowaną przez Fundację „KRZYŚ”. W tym dniu zostanie również rozdanych przez fundację 5 tys. ulotek kampanii „Piłeś? Nie jedź!”. W Polsce w ramach akcji ponad 180 wolontariuszy będzie obecnych w 50 klubach w 25 miastach. Będą oni namawiać kierowców, by wykazali się odpowiedzialnością i nie spożywali alkoholu. Ma to ograniczyć liczbę nietrzeźwych kierowców na drogach, w szczególności wśród młodych ludzi wracających z imprez. Akcja organizowana jest we wszystkich krajach Unii Europejskiej.