Ekstraklasa logo

Ekstraklasa wysłała do klubów kolejne 5 mln zł za sezon 2018/19 dzięki dodatkowym wpływom uzyskanym przez ligową spółkę z umów sponsorskich i wygenerowanym oszczędnościom. Zostaną one podzielone według obowiązującego dotychczas algorytmu. W sumie Ekstraklasa przekazała klubom za miniony sezon 164,3 mln zł: 160 mln zł w gotówce oraz 4,3 mln zł w barterze. 7 mln zł otrzymał także siedemnasty akcjonariusz spółki – Polski Związek Piłki Nożnej.

Sfinks logo

Sylwester Cacek, prezes i akcjonariusz Sfinks Polska, spółki zarządzającej sieciami Sphinx, Piwiarnia, Chłopskie Jadło, Fabryka Pizzy, Meta czy WOOK zamierza przejść do rady nadzorczej. Podczas nadzwyczajnego walnego zgromadzenia, zwołanego przez spółkę na 30 lipca, będzie się ubiegał o miejsce w jej składzie.

Dachser logo

Transport towarów niebezpiecznych musi przebiegać z zachowaniem wielu rygorystycznych wymogów. Najważniejszym dokumentem regulującym przepisy, których należy przestrzegać podczas przewozu chemikaliów jest międzynarodowa Konwencja ADR. Umowa ta jest aktualizowana w cyklu dwuletnim, a już 1 lipca 2019 r. jej najnowsze zapisy staną się obligatoryjne dla wszystkich podmiotów będących stronami w transporcie produktów chemicznych. Dachser, globalny operator logistyczny, który na co dzień zajmuje się przewozem chemii, jest gotowy na te zmiany, a także doradza innym firmom, jak zorganizować logistykę tego rodzaju towarów.

Dachser logo

Integracja Dachser, globalnego operatora logistycznego, z firmą Johnston Logistics Ltd. dobiega końca ­- już niebawem irlandzka spółka zacznie działać jako Dachser Ireland Ltd. 

Piwiarnia Warki

W Katowicach ruszył gastro pub Piwiarnia Warki, sieci należącej do spółki Sfinks Polska, która zarządza także restauracjami Sphinx, Chłopskie Jadło, Fabryka Pizzy i WOOK. Najnowszy lokal znajduje się w centrum miasta - w kamienicy przy ul. Mariackiej 21.

Sfinks logo

Sfinks Polska - spółka zarządzająca sieciami Sphinx, Chłopskie Jadło, Piwiarnia Warki, Fabryka Pizzy i WOOK - dokonała aktualizacji strategii rozwoju na lata 2017-2022. Zamierza w tym okresie nie tylko zarządzać siecią liczącą co najmniej 400 lokali, ale także nawiązać współpracę z nie mniej niż 1000 punktów gastronomicznych w programie afiliacyjnym. Według nowych założeń strategii, Sfinks zamierza obok dokonywania akwizycji zapewniających przejęcie pakietów kontrolnych,  realizować inwestycje w pakiety mniejszościowe w przypadku konceptów o dużym potencjale wzrostu i z kompetentną kadrą zarządczą. Planuje też przeniesienie do spółek zależnych marek Sphinx, Chłopskie Jadło i Piwiarnia.

Dachser logo

Producent baterii ARTS Energy, dostawca różnego rodzaju wysokojakościowych rozwiązań do magazynowania energii, wytwarza swoje wyroby na francuskiej prowincji. Rozwiązania firmy zapewniają zasilanie klientom w Europie i na całym świecie. Dachser organizuje logistykę na rzecz tego przedsiębiorstwa. 

Porta logo

PORTA KMI POLAND znalazła się w gronie głównych partnerów dziesiątej już edycji Kongresu Stolarki Polskiej - jednego z najważniejszych wydarzeń dedykowanych polskiej branży stolarki budowlanej. Głównymi tematami omawianymi podczas tegorocznego spotkania był przemysł 4.0 w sektorze stolarki budowlanej oraz stolarka SMART w kontekście przyszłości i światowych trendów w branży.

Sfinks

Sfinks Polska - spółka zarządzająca sieciami Sphinx, Chłopskie Jadło, Piwiarnia Warki, Fabryka Pizzy i WOOK - w 2019 r. planuje zwiększyć udział franczyzy w całej sieci do ponad 60%. Po I kwartale roku spółka zarządzała 97 lokalami w tym modelu, co stanowiło 54% portfela. W planach na 2019 r. Sfinks ma także 2-3 inwestycje związane z objęciem mniejszościowych udziałów oraz uruchomienie nie mniej niż 20 nowych restauracji.

Sfinks logo

Restauracje sieci Sphinx, należącej do Grupy Sfinks Polska, już po raz szósty zaangażowały się w obchody Dnia Dziecka w Muzeum Wojska Polskiego. W wydarzeniu bierze udział 150 wychowanków domów dziecka z rejonu warszawskiego oraz dzieci z klas specjalnych. Jak co roku, organizatorzy zapewnili najmłodszym wiele atrakcji, a restauracja Sphinx zadbała o obiady dla małych gości.

Sfinks logo

Sfinks Polska, spółka zarządzająca sieciami takimi jak Sphinx, Piwiarnia Warki, Chłopskie Jadło czy Fabryka Pizzy, wypracowała w I kw. 2019 r. przychody w wysokości 37,67 mln zł w porównaniu do 40,34 mln zł rok wcześniej. Jednocześnie zysk brutto na sprzedaży wyniósł 6,04 mln zł (poprawa o 1,15 mln r/r), a zysk operacyjny 0,48 mln zł (poprawa o 0,80 mln zł r/r). Z kolei EBITDA na koniec marca br. uplasowała się na poziomie 9,03 mln zł (poprawa o 7,23 mln zł). Jednostkowy wynik netto wyniósł -2,91 mln zł (przy -1,37 mln zł rok wcześniej). Na taki obraz wyników kluczowy wpływ miały zmiany prawa dotyczące zasad rachunkowości. Po oczyszczeniu z tego wpływu widać, że spółka podniosła rentowność na sprzedaży (z 12,1% w I kw. 2018 do 12,8% w I kw. 2019) w warunkach mniejszych obrotów wynikających z niehandlowych niedziel.

Dachser logo

Dachser wprowadza do swojej floty całkowicie elektryczną 18-tonową ciężarówkę Mercedes-Benz eActros. W pełni bezemisyjny samochód będzie obsługiwać dostawy do centrum Stuttgartu z oddziału Dachser w pobliskim Kornwestheim. Pojazd uzupełni używany w tym mieście proekologiczny, nieemitujący spalin tabor, na który składały się dotąd elektryczne 7,5-tonowe ciężarówki FUSO eCanter oraz elektryczne rowery.