Sfinks: 1,9 mln zł EBITDA w I kwartale 2011
Sfinks Polska, zarządzający sieciami restauracji Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło, w pierwszym kwartale br. wypracował ponad 41 mln zł przychodów skonsolidowanych, co stanowiło wzrost o 8% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Po pierwszych trzech miesiącach br. grupa Sfinks osiągnęła zysk brutto ze sprzedaży w wysokości 2,3 mln zł, podczas gdy rok wcześniej notowała na tym poziomie stratę w wysokości 1,8 mln zł. Po raz pierwszy od sześciu kolejnych kwartałów Sfinks wygenerował również dodatni wskaźnik EBITDA o wartości 1,9 mln zł, odnotowując tym samym poprawę o 5 mln zł w stosunku do pierwszego kwartału 2010 r. Ponadto, w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku spółka o blisko 6,5 mln zł poprawiła wynik na poziomie netto – strata netto w pierwszym kwartale br. została ograniczona do 2,6 mln zł. Jeszcze w tym roku Sfinks planuje otwarcie ponad 30 kolejnych restauracji. Inwestycje w sieć mają zostać sfinansowane m.in. z emisji akcji, która rozpocznie się 30 maja.
Kampania promocyjna Targów Event 2011
Rozpoczęła się kampania promująca tegoroczną edycję Targów Technologii i Usług dla Koncertów, Eventów i Kongresów Event 2011, która odbędzie się w dniach 5 i 6 października w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie. Kampania obejmie działania ATL, BTL oraz PR. Reklamy Targów Event pojawią się w prasie, a także na portalach internetowych i serwisach branżowych. Dodatkowo wydarzenie będzie promowane poprzez telemarketing oraz działania mailingowe. Aktualnie jest prowadzona kampania skierowana do potencjalnych wystawców, natomiast od czerwca rozpoczną się działania skierowane do zwiedzających. Obie kampanie realizuje organizator targów – spółka MT Targi, za działania PR-owe odpowiada natomiast firma Practum Consulting.
Sphinx i Pepsi „WYGRYWAJ EGZOTYCZNE WYCIECZKI”
Sphinx – sieć restauracji zarządzana przez Sfinks Polska – rozpoczyna ogólnopolski konkurs pod hasłem „WYGRYWAJ EGZOTYCZNE WYCIECZKI” organizowany we współpracy z Pepsi. Klienci Sphinksa, którzy do wybranego dania kupią dowolny napój z oferty Pepsi oraz stworzą najciekawsze hasło reklamowe dla marki Sphinx, będą mogli zdobyć vouchery na egzotyczną wycieczkę. Do wygrania w konkursie są także odtwarzacze iPod nano oraz bony o wartości 50 zł do wykorzystania w restauracjach Sphinx. Konkurs promowany będzie za pomocą materiałów BTL, mailingu oraz na fanpage’ach Sphinksa i Pepsi na Facebooku. Równolegle w sieci Sphinx rusza też kampania „PROMOCJA SMS – 20,30,50” umożliwiająca skorzystanie ze zniżek podczas wizyty w restauracji. Akcja SMSowa będzie reklamowana na najpopularniejszych portalach internetowych i serwisach społecznościowych. Konkurs potrwa do 26 czerwca, a promocja SMS do 30 czerwca 2011 r. Za działania BTL wokół konkursu odpowiada agencja Masteam, komunikację PR poprowadzi Practum Consulting.
Ekologiczne trendy w motoryzacji na Auto Moto Eko w MT Polska
Po raz pierwszy w Polsce w centrum targowo-kongresowym MT Polska odbędzie się wystawa Auto Moto Eko 2011. Podczas wydarzenia zaprezentowane zostaną różnorodne, aktualne propozycje i projekty ekologicznych pojazdów oraz najnowsze trendy w motoryzacji ukierunkowane na ochronę środowiska. Wystawie towarzyszyć będą również dyskusje projektantów i producentów odnośnie ekologii w przemyśle samochodowym. Auto Moto Eko 2011 zorganizowane zostaną w dniach 3-5 czerwca 2011 w Warszawie w centrum MT Polska przy ul. Marsa 56c.
Stadion Widzewa zamknięty na kilka meczów?
Wojewoda Łódzki, Jolanta Chełmińska, wydała decyzję o zamknięciu stadionu Widzewa dla publiczności podczas najbliższego meczu z Zagłębiem Lubin. Powodem tej decyzji są zakłócenia porządku podczas ostatniego meczu z GKS Bełchatów „poprzez skandowanie obraźliwych i wulgarnych haseł”. Na znak protestu wobec tej irracjonalnej decyzji klub rozważy zamknięcie stadionu także na kolejne mecze.
KNF zatwierdziła prospekt emisyjny Sfinksa
Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła prospekt emisyjny Sfinks Polska, właściciela sieci Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło. Na jego podstawie spółka zamierza zaoferować akcjonariuszom blisko 14,9 mln akcji serii J z prawem poboru oraz wprowadzić do obrotu do 7,4 mln akcji serii I z prywatnej oferty dla banków w ramach konwersji części zobowiązań kredytowych na walory spółki. Prospekt zostanie opublikowany 16 maja. Łącznie z obu emisji Sfinks może pozyskać nawet ponad 120 mln zł.
Restauracje WOOK kuszą daniami z nowego menu
WOOK – ogólnopolska sieć restauracji serwujących dania kuchni azjatyckiej – wprowadza nową kartę dań. Od 16 maja w menu będzie można znaleźć m.in. wołowinę z czarnym pieprzem, kaczkę w mandarynkach, rybę w sosie kokosowym oraz smażone lody. Ponadto, WOOK będzie oferował możliwość samodzielnego komponowania zestawów. Inną nowością jest pojawienie się specjalnego zestawu dla dzieci.
Premierowy konkurs na najlepszą ofertę Targów WorldHotel 2011
Po raz pierwszy w ramach WorldHotel 2011 odbędzie się konkurs dla wystawców na najlepszą ofertę targową organizowany przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego (IGHP) oraz MT Targi. Zwycięzca konkursu otrzyma m.in. unikatowe logo „The Best of WorldHotel 2011”, a także pakiet promocyjny sponsorowany przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego. IV Międzynarodowe Targi Wyposażenia Obiektów Noclegowych WorldHotel 2011 odbędą się w dniach 5-7 października w Centrum MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie.
Sylwester Cacek dokupił akcji Sfinksa
Sylwester Cacek, członek rady nadzorczej Sfinks Polska, dokupił 20.605 akcji Sfinksa po cenie 5,75 zł za sztukę. Zakup akcji został zrealizowany jako ostatnia z trzech transakcji pakietowych zawartych z założycielem spółki, Tomaszem Morawskim, w ramach przejęcia od niego większego pakietu walorów spółki.
Sphinx wprowadza polskie menu w czeskiej restauracji
Sfinks Polska – operator sieci Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło – wprowadza nowe menu w restauracji Sphinx zlokalizowanej w czeskiej Pradze, Na Prikopie. Poza kultowymi daniami restauracji cieszącymi się niezmienną popularnością wśród klientów, w nowej karcie znajdą się wyjątkowe specjały kulinarne, m. in. szeroki wybór steków z najlepszej argentyńskiej hodowli angusa. Nowością w menu, unikatową w skali całej sieci Sphinx, jest wprowadzenie do karty tradycyjnych polskich dań.
Trzy dni światowej turystyki na TT Warsaw 2011
Turystyczne oferty z całego świata zostaną zaprezentowane na najważniejszym w Polsce wydarzeniu dla branży turystycznej - XIX Międzynarodowych Targach Turystycznych TT Warsaw 2011, które odbędą się w dniach 22-24 września w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska przy ul. Marsa 56C w Warszawie. Pierwszy dzień targów tradycyjnie już zarezerwowany będzie wyłącznie dla branży, a kolejne będą otwarte dla wszystkich zwiedzających. W tym roku po raz pierwszy wstęp na trzeci dzień targów – w sobotę - będzie bezpłatny, a dla klientów indywidualnych oprócz pełnej oferty wyjazdów na sezon jesienno-zimowy, przygotowane zostaną specjalne atrakcje. Targi TT Warsaw dzięki swojemu branżowemu charakterowi będą platformą do nawiązywania międzynarodowych kontaktów w biznesie turystycznym oraz do stworzenia kompletnych ofert spośród propozycji miejsc noclegowych, atrakcji turystycznych, ubezpieczycieli i przewoźników. Będą też unikalną okazją do promocji polskich podmiotów przed EURO 2012 wśród przedstawicieli branży turystycznej z całego świata. Jak co roku podczas TT Warsaw przedstawiciele biur podróży i osoby związane z turystyką biznesową będą również mogły wziąć udział w profesjonalnych szkoleniach i konferencjach branżowych przygotowanych przez ekspertów.
Sylwester Cacek kupuje akcje Sfinks Polska
Sylwester Cacek, członek rady nadzorczej Sfinks Polska, nabył 675.000 akcji Sfinksa. Akcje odsprzedał mu Tomasz Morawski, założyciel spółki, który obecnie również zasiada w jej radzie nadzorczej. Cena za jedną akcję w ramach transakcji pakietowych między akcjonariuszami wyniosła 5,28 zł.