Dachser rozwija się na Bliskim Wschodzie
Dachser, jeden z wiodących operatorów logistycznych, zainwestował w rozbudowę i modernizację swoich obiektów o powierzchni ponad 14 tys. mkw. w miejscowości Mohammedia w Maroku. Od maja br. oddział łączy usługi w zakresie krajowego i międzynarodowego transportu lądowego, logistyki kontraktowej oraz operacji celnych.
Rusza kampania telewizyjna dla nowej kolekcji farb Beckers
Wystartowała kampania telewizyjna marki Beckers promująca nową kolekcję farb - Beckers Designer Collection. Spoty emitowane są w największych ogólnopolskich stacjach telewizyjnych. Za kreację odpowiada agencja Wiernik Pro, zakupem mediów zajął się natomiast dom mediowy Arena Media.
Sfinks uruchomił własny portal delivery
Sfinks Polska, spółka zarządzająca sieciami Sphinx, Chłopskie Jadło, Piwiarnia i Fabryka Pizzy, zamierza rozwijać sprzedaż poprzez zwiększanie liczby restauracji oraz rozwój w segmencie delivery. Usługa jest już świadczona w 23 miastach z 46 restauracji należących do Sfinks Polska. Liczba ta ma wzrosnąć do 56 lokali jeszcze w pierwszej połowie roku. Sfinks uruchomił też swój portal do zamawiania posiłków online - smacznieiszybko.pl, poprzez który oferowane są dania z sieci grupy Sfinks. Jednocześnie spółka przygotowuje się do wdrożenia centralnej obsługi zamówień w ramach wspólnego dla grupy call center.
Sfinks otwiera dwie nowe restauracje
W Mińsku Mazowieckim zostały otwarte dwie restauracje w ramach sieci Sfinks Polska - Sphinx oraz Fabryka Pizzy. Lokale działają w nowo powstałej Galerii Emma przy ul. Kościuszki 1 i są pierwszymi restauracjami tych sieci w mieście. Obie restauracje są franczyzowe.
Dachser otworzył nowe centrum logistyczne w Tyrolu
Dachser, globalny operator logistyczny, uruchomił właśnie nowe centrum logistyczne w miejscowości Stans położonej w austriackim Tyrolu. W obiekt o powierzchni 20 tys. mkw. firma zainwestowała 6,5 mln euro.
Dachser: logistyka i handel w oczekiwaniu na Brexit
Jak będzie wyglądała wymiana handlowa między UE i Wielką Brytanią po Brexicie, co z procedurami celnymi, czy jeszcze wchodzi w grę scenariusz z elektroniczną granicą, która ułatwiłaby fizyczny przepływ towarów do i z Unii? To tylko kilka pytań, ważnych dla branży logistycznej i polskich producentów, na które cały czas brak odpowiedzi, mimo że do daty rozwodu z UE pozostał niecały rok. Dachser, globalny operator logistyczny, posiadający także w Wielkiej Brytanii swoje oddziały, zapewnia, że wesprze swoich klientów w szybkim dopasowaniu się do nowych realiów.
Tikkurila podwójnie wyróżniona Złotym Laurem Konsumenta 2018
Tikkurila po raz kolejny z rzędu została nagrodzona najwyższym wyróżnieniem w XIV edycji ogólnopolskiego plebiscytu Laur Konsumenta. Tym razem marka otrzymała złote godło w dwóch kategoriach: „Farby”, a także „Impregnaty oraz lakiery do drewna”.
Dachser testuje systemy autonomiczne
Dachser, jeden z wiodących operatorów logistycznych, testuje systemy autonomiczne, które ułatwią pracę w magazynach i terminalach. Firma pracuje także nad kolejnymi aplikacjami, umożliwiającymi głęboką analizę danych, co ma pozwolić na wprowadzenie usług logistycznych o charakterze prognostycznym. Mimo prac nad wykorzystaniem automatyki i inteligentnych rozwiązań Dachser uważa, że w przyszłości ludzie nadal pozostaną niezbędni w logistyce.
Porta: blisko 407 mln zł obrotu w 2017 r.
Porta KMI Poland, największy producent drzwi w Europie Środkowo-Wschodniej, w 2017 r. sprzedała ponad półtora miliona skrzydeł i ościeżnic. W efekcie grupa wypracowała obroty na poziomie 406,7 mln zł. To o 11% więcej niż rok wcześniej, kiedy sprzedaż wyniosła 365,9 mln zł. Znaczna część ubiegłorocznej sprzedaży (27%) pochodziła z eksportu. Na ten rok Porta zakłada dalszy wzrost przychodów.
Kompap zwiększył zysk netto do 11,84 mln zł w 2017 roku
Grupa Kompap SA, do której należą dwie wiodące drukarnie dziełowe w Polsce – BZGraf i OZGraf, a także drukarnia offsetowa rolowa Imprimus, wypracowała w 2017 roku przychody ze sprzedaży w wysokości 65,92 mln zł wobec 65,11 mln zł przed rokiem. Jednocześnie skonsolidowany zysk netto zwiększył się w tym czasie o 338% r/r do 11,84 mln zł. Skokowy wzrost na tym poziomie to efekt m.in. okazyjnego nabycia pod koniec minionego roku spółki Imprimus. W tym roku grupa skupia się na restrukturyzacji pozyskanej drukarni. Będzie też konsekwentnie pracować nad zwiększeniem przychodów w zakładach graficznych w Białymstoku i Olsztynie.
Dachser chwyta wiatr w żagle i notuje dalszy wzrost wyników
W 2017 r. Dachser po raz pierwszy osiągnął przychód przekraczający 6 mld euro. Globalny operator logistyczny zwiększył swoje skonsolidowane przychody brutto o 7,2% do poziomu 6,12 mld euro. Dachser ustanowił także nowy rekord spółki, przewożąc łącznie 81,7 mln przesyłek (wzrost o 2,1%), których łączny tonaż sięgnął 39,8 mln ton (wzrost o 4,3%). Na całym świecie Dachser stworzył w 2017 r. 1 648 nowych miejsc pracy.
Drzwi Porta bohaterami międzynarodowej kampanii
Porta KMI Poland, największy producent drzwi w Europie Środkowo-Wschodniej, rozpoczyna nową, wielokanałową kampanię promocyjną w Polsce i krajach sąsiednich. Kampania jest nastawiona na promocję TOP Kolekcji drzwi Porta i będzie się koncentrować wokół kluczowych atrybutów marki: design, trwałość, bezpieczeństwo. Istotnym komunikatem będzie też 5-letnia gwarancja na drzwi Porta jako uwiarygodnienie cech produktu. Kampania będzie obejmować telewizję, reklamy w Internecie, działania kontentowe, współpracę z blogerami, działania w mediach społecznościowych, punktach sprzedaży oraz PR. Kampania rozpocznie się 13 kwietnia i potrwa do połowy lipca br.