Najlepsze produkty regionalne zostaną wyłonione w konkursie organizowanym w ramach III edycji Targów Produktów Tradycyjnych i Ekologicznych Regionalia, które odbędą się w dniach 4-6 kwietnia br. w Centrum MT Polska w Warszawie. Nagrodzone zostaną w nim produkty w czterech kategoriach: skarby natury, promile i procenty, natura i uroda oraz rękodzieło. Konkurs przeznaczony dla tegorocznych wystawców targów organizowany jest pod patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, który przygotował również nagrodę główną za najlepszy produkt. Dodatkowo w poszczególnych kategoriach na laureatów czekają Złoty Medal Targów Regionalia 2014 oraz wyróżnienia. Celem konkursu jest promocja produktów regionalnych i lokalnych oraz rzemiosła artystycznego z Polski i ze świata.

Radpol, jedyny w Polsce producent wyrobów sieciowanych radiacyjnie posiadający własne akceleratory elektronowe, jeszcze w tym roku wprowadzi mufy produkowane w tej technologii o średnicy 800 mm. Będą one wykorzystywane do łączenia rur preizolowanych w sieciach ciepłowniczych. Po wprowadzeniu pod koniec 2013 roku muf termokurczliwych o średnicy 710 mm Radpol stał się jedynym w Europie producentem muf sieciowanych radiacyjnie o tak dużych średnicach. Stanowią one alternatywę dla obecnie stosowanych muf termooporowych i posiadają wszystkie zalety muf termokurczliwych sieciowanych radiacyjnie. Charakteryzuje je m.in. unikatowa właściwość nazywana pamięcią kształtu. Oznacza to, że pod wpływem ciepła kurczą się do znacznie mniejszych rozmiarów zapewniając pełną izolację łączonych elementów i wyjątkową trwałość sieci ciepłowniczych.

Tereny pod uprawę ekologiczną zajmują już 4,6% całkowitej powierzchni użytków rolnych w Polsce – wynika z danych Eurostat za 2012 rok. To wciąż mniej niż w Unii Europejskiej, gdzie procent ten wynosi 5,7, a uzyskany przez Polskę wynik plasuje ją dopiero na 15. miejscu. Jednak od 2005 roku udział eko gruntów w naszym kraju zwiększył się o 360%, co oznacza największą dynamikę wzrostu wśród państw członkowskich. Według GIJHARS w Polsce na koniec grudnia 2012 roku było 25,9 tys. gospodarstw ekologicznych, czyli o blisko 11% więcej niż w 2011. Wiele z nich swoje zdrowe wyroby zaprezentuje podczas organizowanych w Warszawie w dniach 4-6 kwietnia III Targów Regionalia, które w tym roku szczególnie silnie nastawione są na ekologię.

Co szósty singiel w Polsce (17,4%) ma przeterminowane zadłużenie - wynika z badań PBS przeprowadzonych na zlecenie P.R.E.S.C.O. GROUP. Tym samym osoby mieszkające w pojedynkę stanowią największą grupę niesolidnych dłużników. Wśród nich połowa ma zaległości w czynszu za mieszkanie (49,6%), a blisko 43% nie reguluje w terminie rachunków za prąd czy gaz. Mniej problemów singlom sprawiają natomiast opłaty za abonament telewizyjny, telefon i internet – zaległości tego typu ma odpowiednio 16,9%, 12,6% oraz 7,6% z nich. Co drugi singiel z przeterminowanymi długami (56,9%) odczuwa negatywne skutki problemów finansowych, w jakich się znalazł. Należą do nich chociażby kłopoty zdrowotne, nieustanne zamartwianie się i znaczące braki w domowym budżecie. Co więcej firmy windykacyjne kontaktują się z singlami 7-krotnie częściej niż z tymi, którzy dzielą dom z drugą osobą.

Sieć restauracji Sphinx - należąca do Sfinks Polska - nawiązała współpracę z Monolith Films, dystrybutorem filmowym wprowadzającym 21 lutego na ekrany polskich kin film „Pompeje”, opowiadający o mieście pogrzebanym przez wybuch Wezuwiusza. W ramach współpracy marka Sphinx otrzymała tytuł Patrona promocji i obecna będzie w spotach telewizyjnych reklamujących film. Jednocześnie goście sieci restauracji są zachęcani do wybrania się do kin na „Pompeje”. Sphinx przygotował 200 podwójnych wejściówek, które za pomocą konkursu na swoim profilu na Facebooku rozda fanom z całej Polski.

Rada nadzorcza Sfinks Polska – spółki zarządzającej sieciami restauracji Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło – powołała na nową, wspólną kadencję zarząd w składzie: Sylwester Cacek jako prezes oraz Bogdan Bruczko, Dorota Cacek i Sławomir Pawłowski jako wiceprezesi. Wszystkie te osoby były w zarządzie poprzedniej kadencji. Jednocześnie rezygnację z zasiadania w zarządzie Sfinksa, ze względów osobistych, złożyła Mariola Krawiec-Rzeszotek, która pełniła funkcję wiceprezesa spółki.

Po raz szósty w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska odbędzie się największa w Polsce impreza wystawiennicza dla branży cukierniczej i lodziarskiej – Expo Sweet. Na stoiskach zaprezentują się najważniejsze firmy oferujące maszyny i surowce dla cukierników, piekarzy, lodziarzy, a także właścicieli restauracji czy kawiarni. Wydarzeniu tradycyjnie towarzyszyć będzie szereg mistrzowskich konkursów, podczas których przygotowywane zostaną rozmaite słodkości. W programie przewidziano też serię szkoleń poruszających ważne i praktyczne zagadnienia branżowe. Targi organizowane są w dniach 18-20 lutego br. przez Europejskie Zgrupowanie Interesów Gospodarczych - Expo Sweet EZIG.

Finpol-Rohr, należący do grupy Radpol producent rur preizolowanych dla podziemnych i napowietrznych sieci ciepłowniczych oraz do przesyłu innych mediów, wygrał przetarg zorganizowany przez Komunalne Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Bydgoszczy o wartości 3,6 mln zł. Zlecenie dotyczy budowy sieci ciepłowniczej połączonej z nową spalarnią odpadów komunalnych w tym mieście. Jest to już drugi przetarg wygrany przez spółkę z grupy Radpol przy realizacji tej inwestycji. Łączna wartość netto obydwu zamówień to 7,3 mln zł. Kontrakt ma zostać zrealizowany w 2014 roku, w ciągu czterech miesięcy.

Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, zwiększył w 2013 r. sprzedaż eksportową do Belgii i Holandii o 12% w porównaniu z wcześniejszym rokiem. W efekcie słupski producent wysłał w 2013 r. do klientów z regionu Beneluksu 2,7 mln opakowań. Spółka zamierza w dalszym ciągu zwiększać eksport w tym kierunku, a plan na 2014 r. przewiduje, by dynamika wzrostu była wyższa od ubiegłorocznej.

Targi Produktów Tradycyjnych i Ekologicznych Regionalia nawiązały współpracę z serwisem SmakiZycia.pl Magdy Gessler, w którym poruszane są tematy związane m.in. z kuchnią, wystrojem wnętrz czy najsmaczniejszymi miejscami do podróżowania. W ramach współpracy SmakiZycia.pl objęły patronat nad Targami Regionalia. Ponadto, podczas imprezy prezentować będą specjały ze swojej spiżarni, do której trafiają najlepsze produkty wybierane i rekomendowane właśnie przez Magdę Gessler. Targi Regionalia odbędą się w dniach 4-6 kwietnia br. w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie.

Producenci części samochodowych i motocyklowych z Polski i zagranicy zaprezentują swoją najnowszą ofertę na premierowych targach Auto Expo Parts & Service. Przedsiębiorcy działający w branży motoryzacyjnej będą mieli okazję poznać aktualne trendy światowego przemysłu motoryzacji, a także nawiązać międzynarodowe kontakty biznesowe. Wydarzeniu towarzyszyć będzie program eksperckich konferencji, jak również spotkań B2B. Targi Auto Expo Parts & Service odbędą się w dniach 11-13 września br. w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie.

Lista produktów tradycyjnych w Polsce liczy już ponad 1200 wyrobów, co oznacza wzrost o ponad 17% w porównaniu z rokiem 2013. Najwięcej tego typu artykułów jest w województwie podkarpackim - 154. Kolejne miejsca w stawce zajmują pomorskie i śląskie (po 136) oraz lubelskie i małopolskie (odpowiednio 114 i 106 wyrobów). Na listę wpisywane są produkty stanowiące element dziedzictwa kulturowego regionu, które wytwarzane są tradycyjnymi metodami wykorzystywanymi co najmniej od 25 lat. Są wśród nich m.in. wyroby mleczne, mięsne, piekarnicze i cukiernicze, warzywa i owoce, a także miody czy gotowe potrawy. Raz w roku takie produkty są prezentowane w Warszawie podczas Targów Regionalia, gdzie można w jednym miejscu spróbować najlepszych specjałów z różnych regionów Polski i innych krajów. W tym roku wydarzenie to odbędzie się w dniach 4-6 kwietnia w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska.