Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, odnotował po 3 kwartałach br. wzrost skonsolidowanych przychodów do poziomu 115 mln zł, czyli o 23% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Jednocześnie grupa znacząco zwiększyła rentowność. Na koniec września zysk operacyjny wzrósł r/r o 66% i wyniósł 9,71 mln zł, zaś zysk netto zwiększył się r/r aż o 89% i osiągnął wartość 6,1 mln zł. Skonsolidowany wynik EBITDA w tym okresie wyniósł blisko 15 mln zł, co stanowiło wzrost o 38% r/r. Zwiększenie wyników przez Plast-Box to efekt konsekwentnego rozwoju realizowanego w  ciągu roku, w tym dobrego trzeciego kwartału. Od lipca do września br. grupa odnotowała bowiem skonsolidowane przychody w wysokości 39,51 mln zł (+19% r/r), zysk operacyjny wzrósł do 3,77 mln zł (+65% r/r), a zysk netto do 2,13 mln zł (+81%).

Grupa Sfinks Polska - do której należą sieci Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło - po 9 miesiącach 2013 r. osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 130,90 mln zł, co oznacza wzrost rok do roku o 2,4%. W tym okresie grupa zanotowała także większy niż rok wcześniej zysk operacyjny – na poziomie 2,62 mln zł oraz poprawiła wynik netto o 7,65 mln zł, czyli o 84% r/r, w rezultacie po 9 miesiącach br. wyniósł on (-)1,47 mln zł. Na tle całego roku 2013 szczególnie dobry był III kwartał, w którym wypracowano skonsolidowany zysk netto w wysokości 722 tys. zł, co stanowi poprawę w stosunku do III kwartału ubiegłego roku o 1,66 mln zł. Pozytywne wyniki Sfinksa to zasługa głównie systematycznie rosnącej rentowności sieci restauracji oraz działań prosprzedażowych realizowanych w 2013 r.

P.R.E.S.C.O. GROUP, jeden z wiodących podmiotów działających na rynku obrotu wierzytelnościami detalicznymi w Polsce, w trzecim kwartale br. odnotował 3,66 mln zł skonsolidowanego zysku netto, czyli ponad dwukrotnie więcej niż w pierwszej  połowie br. Zysk z działalności operacyjnej w trzecim kwartale br. wyniósł 5,65 mln zł wobec 5,18 mln zł w pierwszej połowie tego roku, zaś EBITDA wzrosła do 5,86 mln zł w trzecim kwartale br. w stosunku do 5,59 mln zł w pierwszej połowie tego roku. Po trzech kwartałach 2013 r. P.R.E.S.C.O. GROUP odnotowała skonsolidowany zysk netto na poziomie 5,36 mln zł wobec 13,70 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego. EBITDA za trzy kwartały tego roku wyniosła 11,44 mln zł wobec 19,13 mln rok wcześniej. Na koniec września br. grupa odnotowała 62,90 mln zł przychodów w stosunku do 64,68 mln zł na koniec września 2012.

Ponad 120 terenowych pojazdów będzie czekać na miłośników jazdy po bezdrożach podczas II Ogólnopolskich Targów OffRoad Show Poland, które odbędą się w najbliższy weekend, 16-17 listopada br. w Centrum MT Polska w Warszawie.  Przez dwa dni wydarzenia prezentowane będą najnowsze auta z napędem 4x4, unikatowe modele nieznanych marek, terenowe oldtimery oraz quady. W tym roku Mercedes-Benz przedstawi 10-tonową ciężarówkę Arocs w wersji 6x6. Będzie też okazja, by z bliska obejrzeć potężnego Unimoga pilotowanego przez Przemysława Saletę w Rajdzie Maroka, czy ciężarowego MAN-a TGA, jakim Grzegorz Baran startował w Rajdzie Dakar. Nie zabraknie też specjalnego toru i symulatorów, które pozwolą poczuć na własnej skórze moc terenowej przygody.

Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, prognozuje, że w 2013 r. osiągnie skonsolidowany zysk netto na poziomie 7,4 mln zł, czyli o 54,8% więcej niż w 2012 roku. Oznacza to zwiększenie prognozy zysku netto o 12,8%. Jednocześnie Plast-Box podnosi prognozę zysku brutto do 9,2 mln zł oraz prognozę EBITDA do 18,8 mln zł, co stanowi zwiększenie prognozy w stosunku do wcześniejszych założeń odpowiednio o 20,5% i 5,6%. Tym samym Plast-Box ma odnotować wzrost zysku brutto o 72,8% i wzrost EBITDA o 26,1% wobec wartości wygenerowanych w 2012 r. Zgodnie z nową prognozą skonsolidowane przychody ze sprzedaży mają wynieść 145,6 mln zł, czyli o 18,3% więcej  niż w ubiegłym roku.

Chłopskie Jadło, sieć restauracji należąca do Sfinks Polska, wprowadza specjalną ofertę z gęsiną w roli głównej. Będzie ona dostępna od 11 listopada do 15 grudnia w ramach akcji „Kujawsko-pomorska gęsina na św. Marcina”, do której przystąpiła sieć. W tym czasie goście wszystkich restauracji pod szyldem Chłopskie Jadło będą mogli zamówić sałatkę z pieczoną piersią z gęsi oraz pieczoną gęś w sosie winno-pieczeniowym serwowaną wraz z dodatkami.

Rozstrzygnięty został już konkurs na nazwę nowoczesnego biurowca, który powstanie w Pile przy ul. Witaszka 6. Zwycięzcą jest Michał Igła, który zgłosił nazwę Onyx. Decyzją inwestora - P.R.E.S.C.O. GROUP – propozycja ta została rozszerzona o dodatkowy człon definiujący biznesowy charakter budynku. Ostatecznie biurowiec będzie więc nosił nazwę Onyx Business Point. W ramach konkursu, który trwał od 21 października do 1 listopada br., nadesłanych zostało 150 propozycji. Laureat konkursu będzie mógł wybrać nagrodę - iPada z wyświetlaczem Retina o pojemności 32 GB lub 3-miesięczny płatny staż w pilskim oddziale P.R.E.S.C.O. Ponadto, otrzyma dwuosobowe zaproszenie na uroczyste otwarcie biurowca, które odbędzie się po zakończeniu inwestycji.

Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, zwiększył w tym roku sprzedaż do branży mleczarskiej o 46% w porównaniu z rokiem 2012. Jednocześnie spółka poszerzyła grupę klientów w tej branży o połowę. Wzrost sprzedaży odnotowany przez Plast-Box to efekt m.in. wprowadzenia w tym roku nowego opakowania o popularnej pojemności 1l dedykowanego branży mleczarskiej i zdobionego w technologii IML umożliwiającej fotograficzne odwzorowanie nawet skomplikowanych projektów graficznych. Opakowanie to jest produkowane z pokrywą pod foliowanie, która pozwala wydłużyć termin przydatności przetworów mlecznych.

Frisco.pl otworzyło pierwszy e-supermarket w warszawskim metrze. Ściany po obu stronach stacji Centrum wyklejone zostały grafikami przedstawiającymi półki sklepowe, na których pojawiło się łącznie ponad 150 produktów w atrakcyjnych cenach. Warszawiacy mogą zamówić wybrane towary z wirtualnego supermarketu w metrze za pomocą smartfona, a Frisco dostarczy je pod wskazany adres o wyznaczonej przez nich godzinie. Ponadto, z okazji uruchomienia nowego e-sklepu przy stacji Centrum będzie można otrzymać owoce z logo Frisco.pl.

Sphinx - jedna z najpopularniejszych sieci gastronomicznych w Polsce - uruchomił dziś restaurację w Poznań City Center. Jest to ósmy lokal pod szyldem Sphinx w stolicy Wielkopolski i zarazem 91. w całej Polsce. Jego goście oprócz bogatego menu głównego, mają do wyboru także siedem ofert promocyjnych. Mogą też wziąć udział w loterii „Sezon na Sphinxa”, w której nagrodami są m.in. Skoda Citigo, iPhony, iPady, iPody czy sprzęt muzyczny marki Denon.

Atrakcje eventowe, multimedia, wyposażenie na eventy czy nawet miejsca na oryginalne imprezy znalazły się wśród propozycji, które czekały na zwiedzających V Targów Event organizowanych od 2 do 4 października w Centrum MT Polska. Przez trzy dni imprezy na stoiskach prezentowane były gotowe rozwiązania służące kompleksowej realizacji spotkań. Targom towarzyszyły szkolenia i seminaria, które przyciągnęły około 300 uczestników. W ich trakcie omawiane były różnorodne zagadnienia związane z organizacją imprez, a także aktualne trendy na rynku MICE. Czas spędzony na targach umilały zwiedzającym m.in. występy zespołów muzycznych na scenie.

WOOK - sieć restauracji serwujących kuchnię azjatycką, która należy do Sfinks Polska - wprowadza nową ofertę lunchów. Najnowsza karta lunchowa jest szersza niż poprzednia i zawiera osiem propozycji dań głównych z napojem. Wśród nich znajdują się dania szczególnie chętnie wybierane przez gości restauracji WOOK. Oferta jest dostępna we wszystkich restauracjach sieci i można z niej skorzystać od poniedziałku do piątku, do godz. 14:30.