Polacy coraz więcej importują z Chin
W pierwszym kwartale 2013 r. wartość importu z Chin sięgnęła 14,3 mld zł, co oznacza wzrost o ponad 360 mln zł względem analogicznego okresu ubiegłego roku - wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego. Chiny były więc trzecim rynkiem po Niemczech i Rosji, z którego sprowadzano do Polski najwięcej towarów, a udział Państwa Środka w polskim imporcie stanowił 9,4%. Można oczekiwać dalszego wzrostu, bo Chińczycy wciąż poszukują w Polsce nowych partnerów handlowych. W tym roku na III China Expo Poland, największą w kraju imprezę targową w całości dedykowaną współpracy biznesowej na linii Polska-Chiny, przyjedzie ponad 200 takich producentów z różnych branż. Wydarzenie odbędzie się w dniach 12-14 września w Centrum MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie.
Kupuj P.R.E.S.C.O. – rekomenduje DM Noble Securities
DM Noble Securities wydał rekomendację „Kupuj” dla P.R.E.S.C.O., a dziewięciomiesięczną cenę docelową akcji spółki oszacował na 11,1 zł przy cenie bieżącej na poziomie 8,10 zł. Analitycy domu maklerskiego uważają ostatni spadek kursu za okazję do zakupu. Oceniają, że koszty sądownicze poniesione przez P.R.E.S.C.O., które w I kwartale br. były wyższe od prognozowanych, należy interpretować bardziej jako nakłady inwestycyjne niż koszty danego okresu. Autorzy najnowszej rekomendacji zwracają uwagę, że ostatnie wyniki kwartalne P.R.E.S.C.O. nie wpływają znacząco na długoterminowe prognozy.
Sphinx – nowe dania w ofercie na lunch
Sphinx – sieć należąca do Sfinks Polska – odświeża ofertę lunchową i wprowadza do niej nowe dania. W najnowszym menu na lunch pojawiły się Kofta oraz Sphinxburger i w rezultacie karta składa się teraz z dziesięciu dań głównych oraz dwóch propozycji zup. Nowa oferta lunchowa jest dostępna od lipca w restauracjach Sphinx na terenie całej Polski.
Sfinks zaskarży decyzję UOKiK
Nie zgadzamy się z decyzją UOKiK nakładającą na nas 464 228 zł i 92 gr. kary. Nie zgadzalibyśmy się z tą decyzją nawet gdyby kara wynosiła 1 zł i zamierzamy zaskarżyć ją do sądu, ponieważ uważamy, że nie było podstaw do jej wydania. Polityka cenowa w naszych sieciach jest zgodna z przepisami, co potwierdzają też opinie prawne, jakimi dysponujemy. Decyzja Urzędu jest tendencyjna i pozbawiona obiektywnej oceny i jak sam Urząd napisał w komunikacie dla dziennikarzy - bezprecedensowa. Dlatego jedyną reakcja może być zaskarżenie.
Plast-Box zwiększa eksport do Francji o ponad 20%
Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, systematycznie zwiększa eksport do Francji. W 2012 roku dostarczył tam ponad 1,8 mln opakowań, co stanowiło wzrost o 21% w stosunku do poprzedniego roku. W pierwszym kwartale br. spółka zwiększyła sprzedaż na ten rynek o kolejne 23% i spodziewa się wzrostów na podobnym poziomie w kolejnym kwartale. W okresie pierwszych trzech miesięcy br. Plast-Box odnotował wzrost udziału sprzedaży eksportowej w przychodach do poziomu 67,5%. Na koniec 2012 roku udział ten wynosił 62,3%.
Piąte urodziny Targów Event
Jak stworzyć event, który na długo zapadnie w pamięci? Skąd czerpać pomysły i gdzie szukać podwykonawców do organizacji różnego rodzaju imprez? Jakie trendy obowiązują obecnie na rynku wydarzeń i dokąd zmierza branża eventowa? Odpowiedzi na te pytania będzie można znaleźć podczas V Targów Event, które odbędą się w dniach 2-4 października 2013 r. w Centrum MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie. Targi Event to jedyne tego typu wydarzenie w Polsce, które kierowane jest wyłącznie do branży eventowej. Na uczestników czekać będą nowinki ze świata eventów, najnowsze rozwiązania techniczne, a także szereg produktów i usług potrzebnych do organizacji imprez. Co więcej, nie zabraknie widowiskowych pokazów i merytorycznych spotkań, dzięki którym będzie można zyskać fachową wiedzę na temat rynku.
Międzynarodowe Organic Marketing Forum w MT Polska
W Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska po raz kolejny zorganizowana zostanie europejska wystawa produktów organicznych oraz konferencja networkingowa – Organic Marketing Forum. Z tej okazji do Warszawy przyjadą przedstawiciele branży z około 30 krajów. Podczas wydarzenia wystawcy prezentować będą szeroką gamę produktów ekologicznych, surowce naturalne, składniki i usługi. Na Organic Marketing Forum oprócz wystawy składa się również konferencja z udziałem ekspertów i przedstawicieli branży, warsztaty i sesje networkingowe oraz wyjazdy studyjne do przedsiębiorstw działających na rynku organicznym. Impreza odbędzie się przy ul. Marsa 56c w Warszawie w dniach 17-18 czerwca br., a ostatni dzień spotkania, 19 czerwca, zostanie przeznaczony na wizyty w firmach. Organizatorem wydarzenia jest EkoConnect.
Frisco.pl rozpoczyna kolejny etap kampanii porównawczej
Internetowe delikatesy Frisco.pl rozpoczynają kolejny etap kampanii porównawczej – tym razem hasłem przewodnim jest „Frisco Okazja”. Prowadzone dotychczas porównywanie cen do internetowego sklepu Tesco zostało rozszerzone o największych konkurentów. Frisco.pl regularnie analizuje ceny w innych e-supermarketach i typuje produkty objęte programem „Frisco Okazja”. W rezultacie ponad 3 tysiące produktów dostępnych we Frisco.pl zostało oznaczonych specjalnym znakiem wskazującym produkty tańsze niż u konkurencji. W e-sklepie znajduje się też sekcja www.frisco.pl/taniej-niz-myslisz poświęcona produktom z okazyjnymi cenami.
Plast-Box: nowa oferta dla branży mleczarskiej
Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, uruchomił produkcję wiaderek o pojemności 1,18L typ 01BIS5 oraz dwóch rodzajów pokryw do nich – standardowej i do wiader foliowanych. Nowo wprowadzone do oferty opakowanie jest przeznaczone dla branży spożywczej, zwłaszcza dla spółek mleczarskich. Pierwsze partie tych pojemników zostały już zamówione przez klientów z Wielkiej Brytanii i Niemiec. Zdolność do stałego zapewnienia nienagannej jakości i bezpieczeństwa chemicznego oraz higienicznego tych i innych produktów Plast-Boxu została potwierdzona certyfikatem zgodności z normą ISO 9001:2008/HACCP. Słupski producent opakowań po raz kolejny pozytywnie przeszedł powtarzaną co trzy lata recertyfikację zgodności z normami ISO i HACCP.
Sphinx z wielką loterią i kampanią marketingową
W restauracjach Sphinx pod hasłem "Sezon na Sphinxa" ruszyła, w której do wygrania jest blisko 30,5 tys. nagród. Główną nagrodą jest 6 samochodów Skoda Citigo.
(…)
Wsparciem PR zajęła się agencja public relations Practum Consulting.
Więcej: Media2.pl, 3 czerwca 2013
http://media2.pl/reklama-pr/103142-Sphinx-z-wielka-loteria-i-kampania-marketingowa.html
P.R.E.S.C.O. ogłasza strategię na lata 2013-2016
P.R.E.S.C.O. GROUP, jeden z wiodących podmiotów działających na rynku obrotu wierzytelnościami detalicznymi w Polsce, zamierza w latach 2013-2016 umocnić pozycję w Polsce, rozpocząć ekspansję zagraniczną wchodząc na rynek rosyjski oraz rozszerzyć ofertę o nowe produkty. Rozwój ma być realizowany poprzez wzrost organiczny, jednak spółka nie wyklucza także fuzji i przejęć podmiotów z branży zarówno w Polsce, jak i za granicą. Zarząd P.R.E.S.C.O. oczekuje, że działania zaplanowane w ramach nowej strategii zaowocują do końca 2016 r. co najmniej 80-procentowym wzrostem przychodów oraz zysku netto w stosunku do wyników 2012 r.
Dzień Dobroczynności - nowa społeczna inicjatywa P.R.E.S.C.O.
W żłobku nr 1 przy ul. Grabowej 7 w Pile zagościli dziś pracownicy firmy P.R.E.S.C.O. Urządzali i porządkowali teren ogrodu przy placówce, gdzie kilka dni wcześniej zamontowane zostały ufundowane przez P.R.E.S.C.O. urządzenia do wyposażenia placu zabaw – huśtawka dla maluchów i tablica edukacyjna. Akcja zorganizowana została z inicjatywy P.R.E.S.C.O. w ramach pierwszego Dnia Dobroczynności, podczas którego pracownicy firmy angażują się w działania na rzecz lokalnej społeczności.