Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, w pierwszym półroczu br. zwiększył skonsolidowane przychody ze sprzedaży do 75,49 mln zł, czyli o 26% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. EBITDA wypracowana po 6 miesiącach br. osiągnęła wartość 9,45 mln zł, co stanowiło wzrost o 38% r/r. Jednocześnie blisko dwukrotnie wzrósł zysk netto – z 2,05 mln zł w pierwszym półroczu 2012 r. do 3,97 mln zł w takim samym okresie obecnego roku. Wzrost skali działalności i znaczące podniesienie rentowności przez Plast-Box były w dużym stopniu efektem dalszego zwiększania przez grupę eksportu. Po 6 miesiącach br. jego udział w przychodach stanowił już 70%. Wyniki I półrocza oznaczają realizację przez grupę prognozy przychodów i EBITDA na 2013 rok w ponad 50%, a zysku netto w ponad 60%.

Klienci e-marketów coraz częściej decydują się na zamawianie produktów ekologicznych. Liczba osób kupujących w sieci zdrową żywność, napoje, naturalne środki czystości, kosmetyki i wyroby przeznaczone dla dzieci jest aż o 84% większa niż rok temu – wynika z danych zebranych przez e-supermarket Frisco.pl. Obecnie produkty organiczne znajdują się już niemal w połowie wszystkich koszyków e-konsumentów i stanowią blisko 10% ich wartości. Ponadto, co trzecia osoba kupująca produkty ekologiczne to mężczyzna.

Plast-Box SA, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, po 7 miesiącach br. wypracował jednostkowe przychody ze sprzedaży na poziomie 66,41 mln zł, co stanowi wzrost o 13% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Spółka-matka zwiększyła w tym czasie zysk netto o 21% r/r, który w okresie styczeń–lipiec 2013 przekroczył poziom 1,96 mln zł. Tylko w lipcu br. Plast-Box wypracował jednostkowy zysk netto w wysokości 0,6 mln zł przy przychodach 10,53 mln zł.  EBITDA spółki-matki osiągnęła wówczas poziom 1,08 mln zł, co stanowiło wzrost o 28% r/r. Jednostkowa EBITDA Plast-Boxu za okres styczeń-lipiec 2013 zwiększyła się do 6,12 mln zł (+ 6% r/r).

Bezpieczeństwo zbiorów muzealnych, bibliotecznych i archiwalnych będzie tematem dwudniowego seminarium organizowanego przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego na premierowych Targach Dziedzictwo 2013.  Uznani eksperci będą oceniać obecną sytuację w Polsce w zakresie przechowywania i ochrony zasobów, a także wskazywać nowe możliwości działania w tym obszarze. Co więcej, w trakcie spotkania powołane zostaną specjalne zespoły problemowe, które będą analizować różnorodne możliwości zapewnienia bezpieczeństwa zbiorów, począwszy od tego, w jakich obiektach powinny być one gromadzone, przez wykorzystanie nowych technologii czy nawet sposoby postępowania w przypadku konfliktu zbrojnego. Targi Dziedzictwo 2013 odbędą się w dniach 17-18 września w Centrum MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie.

Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, zwiększa dostawy dla niemieckiej sieci Aldi. Słupski producent przedłużył ubiegłoroczny kontrakt na dostawy 1-litrowych pojemników do chemii gospodarczej i pozyskał nowy na 3-litrowe wiaderka zdobione etykietami IML. W rezultacie, do sieci Aldi trafiło już prawie milion wiader 1l i kilkadziesiąt tysięcy wiader 3l z Plast-Boxu, a w okresie od stycznia do lipca br. sprzedaż produktów do tej sieci wzrosła o blisko 52% w stosunku do całego 2012 roku. Wiadra 1-litrowe są dostarczane do sieci Aldi we współpracy z niemieckim producentem, zaś 3-litrowe w ramach umowy z firmą ze Szwecji.

Sfinks Polska, spółka zarządzająca sieciami Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło, otworzyła dwie restauracje w warszawskiej Galerii Mokotów. Zarówno nowy Sphinx, jak i Chłopskie Jadło, które od 1 sierpnia działają w popularnym stołecznym centrum handlowym, są restauracjami własnymi spółki. Dzięki nowym otwarciom obecnie w Warszawie działa 17 lokali pod szyldem Sphinx oraz 3 restauracje Chłopskie Jadło.

Spółka Sfinks Polska, właściciel sieci Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło, otworzyła w Świnoujściu restaurację Sphinx. Lokal, który działa przy ul. Powstańców Śląskich, tj. w pobliżu nadmorskiej promenady, jest prowadzony przez franczyzobiorcę. Nowo otwarty Sphinx to pierwsza restauracja tej sieci w Świnoujściu.

Plast-Box SA, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, sprzedaje coraz więcej swoich produktów odbiorcom z Rosji. W 2012 r. eksport do tego kraju wzrósł o 31,2% r/r, a w I kwartale br. o 28,5% r/r. Zwiększona dynamika sprzedaży to efekt zdobycia nowych klientów zarówno w Obwodzie Kaliningradzkim, jak i w głównej części Federacji Rosyjskiej. Rosja to obecnie drugi, po Ukrainie, największy zagraniczny odbiorca produktów Plast-Boxu.

P.R.E.S.C.O. GROUP prezentuje projekt nowego centrum operacyjnego spółki, które ma mieścić się w Pile przy ul. Witaszka 6. Zgodnie z koncepcją będzie to nowoczesny biurowiec z elementami obiektu klasy A o łącznej powierzchni 2500 m2. Budynek ma składać się z trzech kondygnacji. Jego elewacja zostanie wykonana ze szkła i kamienia, a barwami nawiązywać będzie do kolorystyki P.R.E.S.C.O. Spółka przewiduje, że biurowiec zostanie oddany do użytku w 2014 roku.

Plast-Box SA, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, w czerwcu br. wypracował w ramach działalności prowadzonej przez spółkę-matkę jednostkowe przychody ze sprzedaży na poziomie 11,13 mln zł, co stanowi wzrost o 32,5% r/r i osiągnął przy tym zysk netto w wysokości 0,43 mln zł wobec 0,15 mln zł straty w czerwcu 2012. Jednocześnie, po sześciu miesiącach spółka osiągnęła jednostkowe przychody w wysokości 55,89 mln zł, co stanowiło wzrost o 12,8% r/r oraz zysk netto w wysokości 1,36 mln zł wobec 1,41 mln zł rok wcześniej.

Sfinks Polska, spółka zarządzająca siecią restauracji Sphinx, złożyła odwołanie od decyzji prezesa UOKiK stwierdzającej, że umowy franczyzowe obowiązujące w tej sieci ograniczały konkurencję na lokalnych rynkach. Spółka podkreśla, że wbrew twierdzeniom prezesa UOKiK, ceny w Sphinxie nie są sztywne. Sfinks wskazuje też, że UOKiK w świetle prawa w ogóle nie powinien wszczynać postępowania, a tym bardziej wydawać jakichkolwiek decyzji w sprawie sieci Sphinx.

Prawie co czwarta osoba z Warszawy, która kupuje jedzenie w internecie mieszka na Mokotowie – wynika z badania opracowanego przez e-supermarket Frisco.pl. Kolejne miejsca w stawce zajmują mieszkańcy Ursynowa i Śródmieścia (po 13%). Te trzy dzielnice przodują nie tylko pod względem liczby klientów, ale też liczby zamówień, łącznie trafia tam bowiem ponad połowa e-koszyków z żywnością, kosmetykami i chemią gospodarczą. Najczęstszy paragon warszawiaka za spożywcze zakupy w e-supermarkecie to ok. 255 zł.