Plast-Box: 93% wzrost zysku netto w I półroczu 2013
Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, w pierwszym półroczu br. zwiększył skonsolidowane przychody ze sprzedaży do 75,49 mln zł, czyli o 26% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. EBITDA wypracowana po 6 miesiącach br. osiągnęła wartość 9,45 mln zł, co stanowiło wzrost o 38% r/r. Jednocześnie blisko dwukrotnie wzrósł zysk netto – z 2,05 mln zł w pierwszym półroczu 2012 r. do 3,97 mln zł w takim samym okresie obecnego roku. Wzrost skali działalności i znaczące podniesienie rentowności przez Plast-Box były w dużym stopniu efektem dalszego zwiększania przez grupę eksportu. Po 6 miesiącach br. jego udział w przychodach stanowił już 70%. Wyniki I półrocza oznaczają realizację przez grupę prognozy przychodów i EBITDA na 2013 rok w ponad 50%, a zysku netto w ponad 60%.
Rośnie sprzedaż produktów ekologicznych w Internecie
Klienci e-marketów coraz częściej decydują się na zamawianie produktów ekologicznych. Liczba osób kupujących w sieci zdrową żywność, napoje, naturalne środki czystości, kosmetyki i wyroby przeznaczone dla dzieci jest aż o 84% większa niż rok temu – wynika z danych zebranych przez e-supermarket Frisco.pl. Obecnie produkty organiczne znajdują się już niemal w połowie wszystkich koszyków e-konsumentów i stanowią blisko 10% ich wartości. Ponadto, co trzecia osoba kupująca produkty ekologiczne to mężczyzna.
Zysk netto Plast-Box SA wzrósł do 1,96 mln zł
Plast-Box SA, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, po 7 miesiącach br. wypracował jednostkowe przychody ze sprzedaży na poziomie 66,41 mln zł, co stanowi wzrost o 13% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Spółka-matka zwiększyła w tym czasie zysk netto o 21% r/r, który w okresie styczeń–lipiec 2013 przekroczył poziom 1,96 mln zł. Tylko w lipcu br. Plast-Box wypracował jednostkowy zysk netto w wysokości 0,6 mln zł przy przychodach 10,53 mln zł. EBITDA spółki-matki osiągnęła wówczas poziom 1,08 mln zł, co stanowiło wzrost o 28% r/r. Jednostkowa EBITDA Plast-Boxu za okres styczeń-lipiec 2013 zwiększyła się do 6,12 mln zł (+ 6% r/r).
Trendy i wyzwania w zakresie ochrony zbiorów
Bezpieczeństwo zbiorów muzealnych, bibliotecznych i archiwalnych będzie tematem dwudniowego seminarium organizowanego przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego na premierowych Targach Dziedzictwo 2013. Uznani eksperci będą oceniać obecną sytuację w Polsce w zakresie przechowywania i ochrony zasobów, a także wskazywać nowe możliwości działania w tym obszarze. Co więcej, w trakcie spotkania powołane zostaną specjalne zespoły problemowe, które będą analizować różnorodne możliwości zapewnienia bezpieczeństwa zbiorów, począwszy od tego, w jakich obiektach powinny być one gromadzone, przez wykorzystanie nowych technologii czy nawet sposoby postępowania w przypadku konfliktu zbrojnego. Targi Dziedzictwo 2013 odbędą się w dniach 17-18 września w Centrum MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie.
Plast-Box zwiększa dostawy do niemieckiej sieci Aldi
Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, zwiększa dostawy dla niemieckiej sieci Aldi. Słupski producent przedłużył ubiegłoroczny kontrakt na dostawy 1-litrowych pojemników do chemii gospodarczej i pozyskał nowy na 3-litrowe wiaderka zdobione etykietami IML. W rezultacie, do sieci Aldi trafiło już prawie milion wiader 1l i kilkadziesiąt tysięcy wiader 3l z Plast-Boxu, a w okresie od stycznia do lipca br. sprzedaż produktów do tej sieci wzrosła o blisko 52% w stosunku do całego 2012 roku. Wiadra 1-litrowe są dostarczane do sieci Aldi we współpracy z niemieckim producentem, zaś 3-litrowe w ramach umowy z firmą ze Szwecji.
Sfinks otworzył dwie restauracje w Galerii Mokotów
Sfinks Polska, spółka zarządzająca sieciami Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło, otworzyła dwie restauracje w warszawskiej Galerii Mokotów. Zarówno nowy Sphinx, jak i Chłopskie Jadło, które od 1 sierpnia działają w popularnym stołecznym centrum handlowym, są restauracjami własnymi spółki. Dzięki nowym otwarciom obecnie w Warszawie działa 17 lokali pod szyldem Sphinx oraz 3 restauracje Chłopskie Jadło.
Sfinks otworzył restaurację w Świnoujściu
Spółka Sfinks Polska, właściciel sieci Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło, otworzyła w Świnoujściu restaurację Sphinx. Lokal, który działa przy ul. Powstańców Śląskich, tj. w pobliżu nadmorskiej promenady, jest prowadzony przez franczyzobiorcę. Nowo otwarty Sphinx to pierwsza restauracja tej sieci w Świnoujściu.
Plast-Box umacnia się w Rosji
Plast-Box SA, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, sprzedaje coraz więcej swoich produktów odbiorcom z Rosji. W 2012 r. eksport do tego kraju wzrósł o 31,2% r/r, a w I kwartale br. o 28,5% r/r. Zwiększona dynamika sprzedaży to efekt zdobycia nowych klientów zarówno w Obwodzie Kaliningradzkim, jak i w głównej części Federacji Rosyjskiej. Rosja to obecnie drugi, po Ukrainie, największy zagraniczny odbiorca produktów Plast-Boxu.
Wizualizacje nowej siedziby P.R.E.S.C.O. GROUP w Pile
P.R.E.S.C.O. GROUP prezentuje projekt nowego centrum operacyjnego spółki, które ma mieścić się w Pile przy ul. Witaszka 6. Zgodnie z koncepcją będzie to nowoczesny biurowiec z elementami obiektu klasy A o łącznej powierzchni 2500 m2. Budynek ma składać się z trzech kondygnacji. Jego elewacja zostanie wykonana ze szkła i kamienia, a barwami nawiązywać będzie do kolorystyki P.R.E.S.C.O. Spółka przewiduje, że biurowiec zostanie oddany do użytku w 2014 roku.
Plast-Box zwiększył sprzedaż o ponad 30% w czerwcu 2013 r.
Plast-Box SA, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, w czerwcu br. wypracował w ramach działalności prowadzonej przez spółkę-matkę jednostkowe przychody ze sprzedaży na poziomie 11,13 mln zł, co stanowi wzrost o 32,5% r/r i osiągnął przy tym zysk netto w wysokości 0,43 mln zł wobec 0,15 mln zł straty w czerwcu 2012. Jednocześnie, po sześciu miesiącach spółka osiągnęła jednostkowe przychody w wysokości 55,89 mln zł, co stanowiło wzrost o 12,8% r/r oraz zysk netto w wysokości 1,36 mln zł wobec 1,41 mln zł rok wcześniej.
Sfinks zaskarżył decyzję UOKiK
Sfinks Polska, spółka zarządzająca siecią restauracji Sphinx, złożyła odwołanie od decyzji prezesa UOKiK stwierdzającej, że umowy franczyzowe obowiązujące w tej sieci ograniczały konkurencję na lokalnych rynkach. Spółka podkreśla, że wbrew twierdzeniom prezesa UOKiK, ceny w Sphinxie nie są sztywne. Sfinks wskazuje też, że UOKiK w świetle prawa w ogóle nie powinien wszczynać postępowania, a tym bardziej wydawać jakichkolwiek decyzji w sprawie sieci Sphinx.
Warszawiacy na spożywczych e-zakupach
Prawie co czwarta osoba z Warszawy, która kupuje jedzenie w internecie mieszka na Mokotowie – wynika z badania opracowanego przez e-supermarket Frisco.pl. Kolejne miejsca w stawce zajmują mieszkańcy Ursynowa i Śródmieścia (po 13%). Te trzy dzielnice przodują nie tylko pod względem liczby klientów, ale też liczby zamówień, łącznie trafia tam bowiem ponad połowa e-koszyków z żywnością, kosmetykami i chemią gospodarczą. Najczęstszy paragon warszawiaka za spożywcze zakupy w e-supermarkecie to ok. 255 zł.