Sfinks Polska logo

Sfinks Polska, spółka zarządzająca sieciami restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK, podpisała umowę inwestycyjną z właścicielem Fabryki Pizzy. W jej wyniku ma nastąpić budowa sieci pizzerii pod tą marką, a docelowo sprzedaż Sfinksowi wszystkich udziałów w spółce zarządzającej siecią - Fabryka Pizzy. Współpraca została podzielona na dwa etapy. Pierwszy zakładający budowę sieci ma trwać maksymalnie do 31 marca 2018 r. Drugi obejmujący dalszą rozbudowę sieci i nabycie udziałów w Fabryce Pizzy zakończy się najpóźniej do 31 marca 2021 r. Wartość transakcji wyniesie między 6 mln zł a 10 mln zł.

Dachser logo

Dachser, jeden z największych operatorów logistycznych na świecie, został Partnerem Roku 2016 Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Tytuł ten jest nadawany przez dziekana firmom, które odznaczyły się szczególnym zaangażowaniem we współpracę z wydziałem.

KRGiC logo

Krajowa Rada Gastronomii i Cateringu - organizacja reprezentująca branżę gastronomiczną - powiększyła się o kolejne firmy. Członkami Rady zostali North Food Polska oraz Street, zarządzający sieciami restauracji, a także Eko Snails Garden, zajmująca się cateringiem oraz produkcją, przetwórstwem i eksportem ślimaków. W efekcie KRGiC zrzesza około 1600 restauracji i innych punktów gastronomicznych, a liczba członków wzrosła do 22.

KRGiC logo

Nawet powyżej 50% obrotów – tyle może wynosić poziom szarej strefy w pojedynczym punkcie gastronomicznym. Zjawisko maleje wraz z profesjonalizacją zarządzania i sformalizowaniem sprzedaży w restauracji. W efekcie wśród dużych sieci gastronomicznych poziom szarej strefy szacuje się już tylko na około 5% - wynika z badań przedstawionych przez Krajową Radę Gastronomii i Cateringu w raporcie „Przeciwdziałanie szarej strefie w Polsce poprzez efektywny wymiar sprawiedliwości”, wydanym przez Global Compact Poland.

Dachser logo

Dachser transportuje drogą morską skutery śnieżne, które fiński podróżnik Patrick "Pata" Degerman zabierze ze sobą na wyprawę na biegun południowy. Pojazdy, które wraz z pozostałym wyposażeniem polarników w listopadzie wyruszyły w kontenerach z fińskiej miejscowości Oulu, muszą dotrzeć do portu w Cape Town do 20 grudnia, żeby zdążyć do startu antarktycznej ekspedycji.

Beckers logo

Co siódmy Polak (14%) przyznaje, że na Boże Narodzenie zawsze lub często otrzymuje nudne, nieciekawe prezenty – wynika z badania zrealizowanego przez TNS Polska na zlecenie marki farb Beckers. Pod choinką zdecydowanie królują jednak podarunki bezpieczne. Aż 60% badanych zadeklarowało, że przy okazji świąt za każdym razem lub zazwyczaj dostaje upominki praktyczne, 59%  – w bezpiecznych kolorach, a 54% - w uniwersalnym wzornictwie, mogącym odpowiadać wielu osobom. Bardziej oryginalne prezenty są już znacznie rzadsze. Przykładowo upominki w zdecydowanych barwach zawsze lub często trafiają tylko do 28% Polaków, nietypowe, o których sami by nie pomyśleli do 26%, a ekstrawaganckie, które pozwalają wyróżnić się z tłumu zaledwie do 20%.

Tikkurila logo

Szaruga za oknem zdecydowanie nie sprzyja wieczornym wyjściom. Dlatego w jesienno-zimowym okresie dużo chętniej zaszywamy się we własnych czterech kątach. Dzięki Tikkurila można wykreować przytulne wnętrze, które w chłodniejsze dni będzie dodatkowo zachęcać do błogiego wypoczynku w domowym zaciszu. Do tego puszysty koc, gorąca herbata lub czekolada oraz wygodna kanapa i udany wieczór gwarantowany.

Sphinx logo

Sphinx, sieć należąca do Sfinks Polska, organizuje w dniach 3-4 grudnia mikołajkowe atrakcje. We wszystkich restauracjach Sphinx na dzieci będzie czekał Mikołaj. Dodatkowo w wielu lokalach najmłodsi będą mogli wziąć udział w różnego rodzaju animacjach i warsztatach, takich jak dekorowanie pierników, przygotowywanie ozdób świątecznych czy strojenie choinki.

Dachser logo

Bernhard Simon, CEO międzynarodowego operatora logistycznego Dachser, został uhonorowany nagrodą „Przedsiębiorca Roku”, przyznaną w konkursie organizowanym przez EY (Ernst&Young). Szef Dachser znalazł się w gronie laureatów wyróżnionych za przedsiębiorczość, innowacyjność i osobiste zaangażowanie. Nagrodę w kategorii „Firma rodzinna” odebrał 18 listopada br. w Berlinie.

Dachser logo

Dachser, jeden z największych operatorów logistycznych na świecie, otrzymał prestiżowy tytuł „Firma Dobrze Widziana”. Wyróżnienie przyznawane jest w ramach organizowanego rokrocznie przez BCC konkursu, w którym nagradzane są przedsiębiorstwa działające zgodnie z zasadami społecznej odpowiedzialności biznesu. Dachser jest laureatem tego plebiscytu już po raz drugi.

KRGiC logo

Costa Coffee, Ikea Retail i Salad Story przyłączyły się do Krajowej Rady Gastronomii i Cateringu – organizacji branżowej, której zadaniem jest reprezentowanie i ochrona interesów polskiego sektora gastronomicznego. W rezultacie KRGiC zrzesza ponad 1500 restauracji i placówek gastronomicznych, zarządzanych przez 19 członków.

Dachser logo

W obliczu jednej z największych od dziesięcioleci susz w środkowych Indiach międzynarodowy operator logistyczny Dachser wraz z organizacją Terre des Hommes dostarcza wodę do dziesięciu wsi w dystrykcie Latur w indyjskim stanie Maharasztra. Działania te realizowane są z myślą o długoterminowej poprawie warunków życia dzieci i młodzieży w tym kraju.