Kompap podwaja zysk netto i chce wypłacić dywidendę
Grupa Kompap SA, do której należą dwie wiodące drukarnie dziełowe w Polsce - BZGraf i OZGraf oraz drukarnia offsetowa rolowa Imprimus - w 2020 r. wypracowała przychody ze sprzedaży w wysokości 86,68 mln zł, tj. wyższe o 1,77 mln zł w porównaniu do tych za 2019 r. Jednocześnie grupa podwoiła zysk netto – do 5,69 mln zł w 2020 r. z poziomu 2,81 mln zł notowanego rok wcześniej. Wypracowany zysk spółka chce przeznaczyć m.in. na wypłatę dywidendy w wysokości 50 gr za akcję. Na ten rok Kompap planuje rozwój sprzedaży w Polsce i za granicą oraz dalszą poprawę wyników, m.in. poprzez inwestycje w nowoczesny park maszynowy, pozyskiwanie wysokomarżowych zleceń oraz szkolenia pracowników.
Sfinks z nową marką wege
Sfinks Polska, spółka zarządzająca m.in. sieciami Sphinx, Piwiarnia Warki i Chłopskie Jadło, wprowadził nową markę: Levant - hummus & falafel. Jej menu obejmuje 20 roślinnych oraz bezmięsnych dań inspirowanych kuchnią Bliskiego Wschodu. Levant jest kolejną wirtualną marką Sfinksa, czyli konceptem bez stacjonarnych lokali, obok takich marek jak The Burgers, YOLO Chicken czy Z Byka. Dania dostępne są w dostawie i na wynos, a zamówienia można składać przez własny portal Sfinksa, smacznieiszybko.pl oaz inne platformy online.
Ekstraklasa wybrała Red Bee jako partnera technologicznego do serwisu OTT
Ekstraklasa S.A. wybrała Red Bee Media jako partnera technologicznego, z którym będzie rozwijać platformę streamingową Ekstraklasa.TV. Red Bee to międzynarodowa firma, założona przez BBC, a dziś należąca do Ericsson, która dostarcza cyfrowe narzędzia do zarządzania, dystrybucji, nadawania i komercjalizacji treści wideo, m.in. poprzez platformy OTT. Prace nad serwisem Ekstraklasy ruszą jeszcze w tym sezonie, zaś głównym kierunkiem zmian będzie większa interaktywność i personalizacja, dalsza poprawa user experience, wdrożenie modelu reklamowego, a w przyszłości możliwość rozszerzenia serwisu o dodatkowe treści sportowe, nie tylko piłkarskie, czy integrację Ekstraklasa.TV z sieciami kablowymi.
Nowe kolory Jedynki Fasadowej
Marka Jedynka rozszerza paletę gotowych kolorów dostępnych w ramach farb elewacyjnych Jedynka Fasadowa. Wśród nowych odcieni miłośnicy klasycznych jasnych budynków znajdą Subtelny Ecru, stawiający na nowoczesną elegancję zyskają dodatkową szarość do wyboru – Głęboki Popielaty, zaś poszukujący bardziej wyrafinowanych barw będą mogli zdecydować się na ciepłe, bardziej intensywne odcienie, jak Słodki Miodowy lub Ceglany Brązowy.
Prezes Ekstraklasy znów w zarządzie European Leagues
Marcin Animucki, prezes Ekstraklasy, został wybrany na kolejną kadencję do władz European Leagues. Organizacja zrzeszająca zawodowe ligi piłki nożnej powołała właśnie swój nowy zarząd na lata 2021-25.
Newsroom dziennika Bild z polskim wynalazkiem antywirusowym
Niemiecka gazeta codzienna Bild Zeitung, należąca do Ringier Axel Springer, zabezpieczyła swoją redakcję za pomocą innowacji technologicznej wprowadzanej przez polską firmę Lumichem. Jest nią powłoka z nanocząsteczkami dwutlenku tytanu, która pod wpływem światła z dowolnej powierzchni na bieżąco usuwa wirusy, w tym koronawirusa, i inne drobnoustroje, a także oczyszcza powietrze. W Polsce w tę metodę zastosowano m.in. w biurze RASP, w tym w studiu Onetu. Z rozwiązania skorzystały także Koleje Śląskie, lotnisko w Balicach, CN Kopernik, muzeum Polin i wiele innych obiektów oraz firm.
Nowe odcienie w palecie Beckers Designer Colour
Marka Bekcers wprowadza nowe kolory do palety farb do ścian i sufitów Beckers Designer Colour. Wśród nowości znajdują się odcienie szykownej szarości, gama przytulnych beżów, wyjątkowe barwy zieleni i tony bazujące na wytwornych nutach granatu. Wprowadzane odcienie poszerzają katalog gotowych inspiracji kolorystycznych dla tworzenia gustownych, unikatowych wnętrz w różnych stylach.
Tikkurila zaprasza na bezpłatne porady designerów online
Osoby planujące remonty i poszukujące w związku z tym wskazówek kolorystycznych mogą teraz bez wychodzenia z domu i całkowicie bezpłatnie, skorzystać z usług profesjonalnych designerów, a wszystko dzięki poradom organizowanym przez Tikkurila. Kalendarz konsultacji online z designerem oferowanych przez tę markę dostępny jest w serwisie https://www.estudiokoloru.pl/porada-designera/porada-designera-online
Muzeum Józefa Piłsudskiego z antywirusową powłoką
Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku wprowadziło innowacyjne zabezpieczenie przeciwko koronawirusowi. To powłoka z nanocząsteczkami dwutlenku tytanu, która pod wpływem światła niszczy wszelkie drobnoustroje, w tym ludzkiego koronawirusa. Powłoką o nazwie TitanSolid, która powstała dzięki współpracy polskiej firmy Lumichem i naukowców uniwersyteckich, zabezpieczono wystawę główną oraz inne miejsca w budynku.
Sfinks ze zgodą wierzycieli na układ
Sfinks Polska, spółka zarządzająca m.in. sieciami Sphinx, Piwiarnia Warki czy Chłopskie Jadło, otrzymała zgodę wierzycieli na zawarcie układu zaproponowanego w ramach Uproszczonego Postępowania Restrukturyzacyjnego. To jeden ze sposobów, za pomocą którego gastronomiczna spółka chce ustabilizować trudną sytuację finansową wynikającą w dużej mierze z pandemii i wielomiesięcznego lockdown. Równolegle Sfinks ubiega się o wsparcie dla przedsiębiorstw w restrukturyzacji, czyli o pożyczkę z Agencji Rozwoju Przemysłu w ramach programu Polityka Nowej Szansy, by móc przetrwać okres zamrożenia branży. Jednak do dziś spółka nie otrzymała decyzji w sprawie wniosku przesłanego do ARP jeszcze 30 października 2020 r.
Kraków Airport wprowadza nowe rozwiązanie antywirusowe
Kraków Airport wprowadził kolejne nowoczesne rozwiązanie zwiększające bezpieczeństwo podróży w czasie pandemii. Pojemniki, z których korzystają pasażerowie podczas kontroli bezpieczeństwa, jak również te na stanowiskach odpraw zostały pokryte powłoką TitanSolid niszczącą ludzkiego koronawirusa oraz inne wirusy i bakterie. Krakowskie lotnisko jest kolejnym podmiotem z branży transportowej korzystającym z tej metody sanitarnej.
Ekstraklasa na międzynarodowej platformie sprzedaży praw mediowych
Ekstraklasa rozszerza działania wokół sprzedaży praw mediowych i rozpoczyna współpracę z Content Arena, dostawcą oprogramowania ułatwiającego obrót sportowymi prawami mediowymi. Dzięki temu Ekstraklasa zyskuje nowe narzędzie do promocji i komercjalizacji rozgrywek oraz jeszcze szerszy dostęp do zagranicznego rynku sprzedaży praw mediowych. Z Content Arena współpracują topowe ligi z wielu krajów, zajmujące się samodzielną sprzedażą praw mediowych, m.in. Bundesliga.