Sfinks logo

Sieć restauracji Sphinx - należąca do operatora gastronomicznego, Sfinks Polska - powiększyła się o kolejny lokal, tym razem w Kielcach. Restauracja mieści się w centrum miasta, przy ul. Sienkiewicza 48/50. Sphinx po kilku latach przerwy wrócił pod ten sam adres w stolicy województwa świętokrzyskiego, ale już w odnowionym wystroju, z nowym menu oraz pod opieką nowego franczyzobiorcy.

Ekstraklasa logo

Ekstraklasa S.A. i CANAL+ równolegle do porozumienia dotyczącego praw mediowych, podpisały umowę o wzajemnym wsparciu marketingowym i promocyjnym na najbliższe trzy sezony. Ma to związek z rozszerzeniem współpracy w zakresie transmisji wszystkich meczów PKO Bank Polski Ekstraklasy w Polsce do końca sezonu 2022/23.

Ekstraklasa logo

Ekstraklasa SA i nadawcy telewizyjni osiągnęli porozumienie w sprawie rozwiązań formalnych związanych z wpływem pandemii COVID-19 na rozgrywki PKO Bank Polski Ekstraklasy. Uzgodnienia te dotyczą m.in. ewentualnych zakłóceń w rozgrywkach, które mogą być wynikiem modyfikacji kalendarza międzynarodowych imprez piłkarskich. W efekcie Ekstraklasa SA zabezpieczyła wpływy z praw mediowych do końca sezonu 2020/21 oraz objęła kontraktami z głównymi partnerami telewizyjnymi, CANAL+ i TVP, dwa kolejne sezony, tj. 2021/22 oraz 2022/23. Dzięki temu sumaryczna wartość kontraktów w trakcie czterech sezonów (2019/20 – 2022/23), wraz z kosztami produkcji sygnału telewizyjnego przez Ekstraklasa Live Park w najwyższej światowej jakości 4K i Ultra HD, wyniesie 1 mld zł. Z tej sumy 250 mln zł za rozegrany sezon 2019/20 zostało już rozliczone.

Ekstraklasa logo

Najwyższą w historii kwotę 225 mln zł Ekstraklasa SA wypłaci klubom za sezon 2019/20. To o ponad 45% więcej niż w ubiegłym, wówczas rekordowym sezonie. Aż 31,3 mln zł otrzyma Legia Warszawa jako Mistrz Polski. Będzie to niemal dwukrotny wzrost wobec poprzedniego roku, kiedy za drugie miejsce w tabeli stołeczny klub otrzymał 15,89 mln zł.

Ekstraklasa logo

Expoza, będąca częścią holenderskiej ODMedia Group, będzie odpowiedzialna za bieżącą obsługę kanałów na YouTube: „Ekstraklasa” oraz „Ekstraklasa Archiwum” oraz strategię rozwoju ligi w tym serwisie.

Ekstraklasa logo

Ekstraklasa przedłuża współpracę ze sprawdzonym partnerem, który od 2014 nieprzerwanie dostarcza oficjalne piłki rozgrywek dla klubów najwyższej klasy rozgrywkowej w Polsce. Nowa umowa została podpisana na pięć kolejnych sezonów.

Sfinks logo

W restauracjach Sphinx pojawiło się nowe menu główne, a jego motyw przewodni brzmi „Jesz jak chcesz!”. Nowo wprowadzona w całej sieci karta dań to bowiem większy wybór, zestawy dla kilku osób w głównych kategoriach, swobodne dobieranie dodatków i więcej opcji zamiany. W karcie goście znajdą też zupełnie nowe dania, m.in. steki: master i ze szpinakiem, sałatkę grecką i sałatkę z falafelem, a także pstrąga z pieca czy sernik z truskawkami.

Sfinks logo

Restauracje działające w ramach sieci zarządzanych przez Sfinks Polska w I kw. 2020 r. wypracowały przychody ze sprzedaży gastronomicznej w wysokości 39,88 mln zł wobec 44,66 mln zł w tym samym okresie rok wcześniej. Zmniejszenie obrotów było bezpośrednią konsekwencją zamknięcia wszystkich restauracji 14 marca z powodu pandemii. W miesiącach styczeń-luty br. sieci Sfinksa wypracowały 18% wzrost sprzedaży gastronomicznej wobec dwóch pierwszych miesięcy roku poprzedniego (odpowiednio 33,57 mln zł wobec 28,45 mln zł). Aż 9,9 mln zł spadku obrotów (61%) sieci Sfinksa odnotowały właśnie w marcu br.

Sfinks logo

W Starogardzie Gdańskim została otarta nowa restauracja Sphinx. Lokal działa przy ul. Rynek 6 i jest prowadzony przez nowego franczyzobiorcę. Sphinx to sieć należąca do operatora gastronomicznego Sfinks Polska, który zarządza także sieciami takimi jak Piwiarnia Warki, Fabryka Pizzy czy Chłopskie Jadło.

Sfinks logo

Restauracje sieci Sfinks Polska osiągnęły w 2019 r. przychody ze sprzedaży gastronomicznej w wysokości 198,80 mln zł, co oznacza wzrost o ponad 5% r/r. Lokale wypracowały taki obrót w warunkach większej liczby niehandlowych niedziel (37 w 2019 r. wobec 23 w 2018 r.) i, co więcej, sprzedaż gastronomiczna przekroczyła poziom z 2017 r., czyli sprzed wprowadzenia zakazu handlu w niedziele. Jednocześnie przychody jednostkowe spółki w 2019 r. wyniosły 159,43 mln zł wobec 175,20 mln, co m.in. było efektem przekształcania części lokali własnych na franczyzowe. Na wyniki finansowe za 2019 r. znaczny wpływ miały nowe przepisy rachunkowe (MSSF 16) oraz odpisy na majątek i różnice kursowe, a także rosnące koszty pracy. W minionym roku spółka zanotowała wynik netto -16,69 mln zł w ujęciu formalnym i -13,75 mln zł po oczyszczeniu z wpływu MSSF 16 (wobec -3,44 mln zł w 2018 r.). EBITDA osiągnęła poziom 36,91 mln zł w ujęciu formalnym i 6,54 mln zł po oczyszczeniu z wpływu MSSF (wobec 12,19 mln zł w 2018 r.)

Dachser logo

Dachser Polska, międzynarodowy operator logistyczny, zaangażował się w pomoc instytucjom i personelowi medycznemu będących na pierwszej linii frontu walki z pandemią koronawirusa. We współpracy z inicjatorem akcji - Beiersdorf Manufacturing Poznań, operator pro bono dostarczył prawie 6 ton produktów do dezynfekcji i środków pielęgnacyjnych do szpitali, urzędów, domów opieki społecznej i organizacji na terenie Poznania.

Dachser logo

Przeciwstawianie się niesprzyjającym okolicznościom przy jednoczesnym wykorzystywaniu nadarzających się okazji – tak o zarządzaniu kryzysowym będącym częścią kultury Dachser mówi Bernhard Simon, CEO firmy.