Ekstraklasa podpisuje nowe umowy na transmisje międzynarodowe
Ekstraklasa SA kontynuuje działania w zakresie rozszerzania transmisji rozgrywek u zagranicznych nadawców. Na sezon 2020/21 zostały podpisane umowy obejmujące 17 krajów, w tym najnowszy kontrakt, na bazie którego polskie mecze są pokazywane w Indonezji i Timorze Wschodnim. Ligowa spółka przedłuża też umowy na kolejne lata z dotychczasowymi partnerami. Podpisano już nowe kontrakty na sezony od 2021/2022 do 2024/2025 na transmisje meczów na terenie Niemiec, Austrii i Szwajcarii oraz z największym partnerem ligi w zakresie praw międzynarodowych – IMG Arena, która obsługuje zagraniczne prawa bukmacherskie Ekstraklasy na całym świecie.
Sfinks szuka nowych źródeł przychodów i walczy o stabilizację w pandemii
Sfinks Polska, właściciel sieci gastronomicznych Sphinx, Chłopskie Jadło i Piwiarnia, w trzecim kwartale 2020 r. systematycznie odbudowywał sprzedaż po wiosennym lockdown, dzięki czemu w lipcu przychody porównywalnej sieci restauracji były niższe od tych sprzed roku o 24%, w sierpniu o 21%, a we wrześniu o 17%. Równocześnie wynik EBTDA na koniec września 2020 r. wyniósł, po oczyszczeniu z wpływu MSSF16, -5 mln zł wobec 4 mln zł w 2019 r. Drugie tegoroczne zamknięcie branży gastronomicznej, które nastąpiło 24 października, ponownie spowodowało załamanie obrotów, skutkując utratą 47% przychodów w tym jednym miesiącu. Mimo trudnych warunków spółka realizuje plan, który ma doprowadzić do ustabilizowania sytuacji. Sfinks kontynuuje rozwój sprzedaży w dostawie i na wynos. Przygotowuje się też do uruchomienia nowych źródeł przychodów: sprzedaży dań gotowych w ogólnopolskiej sieci sklepów spożywczych we współpracy z Eurocash oraz oferty cateringowej. Jednocześnie spółka szuka szans na poprawę sytuacji korzystając z przepisów w ramach rządowych tarcz antykryzysowych dla przedsiębiorców.
Liczne grono silnych partnerów wspiera projekt esportowy Ekstraklasa Games
Pięć silnych i doskonale rozpoznawalnych marek będzie wspierać od początku sezonu trzecią edycję największego turnieju esportowego w Polsce w grze EA Sports FIFA21 – Ekstraklasa Games. W dalszym ciągu w gronie sponsorów pozostają Media Expert i KFC, które towarzyszą mu od pierwszej edycji. W ramach nowych kontraktów do rozgrywek dołączają Monte Snack, Crunchips i Pracuj.pl.
Sfinks już z 93 wirtualnymi restauracjami
Sfinks Polska, właściciel marek gastronomicznych Sphinx, Chłopskie Jadło czy Piwiarnia Warki, w pandemii rozwija sieć wirtualnych restauracji, czyli bez stacjonarnego lokalu. Obsługują one wyłącznie zamówienia w dowozie i na wynos. W efekcie w Polsce jest już 16 dodatkowych wirtualnych punktów Chłopskie Jadło, działających równolegle do 10 tradycyjnych restauracji pod tym szyldem. Zasięg zwiększają też całkowicie wirtualne marki Sfinksa, które z założenia nigdy nie miały sali dla klientów, tj. The Burgers, YOLO Chicken, Och! PITA i Da Mamma. Łącznie w całym kraju Sfinks ma dziś 93 wirtualne restauracje.
Tikkurila Color Now 2021: przyszłość w jasnych barwach
Kolory we wnętrzach nie tylko odzwierciedlają nasz charakter, ale wpływają też na odczuwane emocje. Z ich pomocą możemy budować poczucie bezpieczeństwa i nadziei oraz wpłynąć na dobre nastroje domowników. Kierując się tymi zasadami, marka Tikkurila zaprezentowała najnowszą kolekcję Color Now 2021, pełną kolorystycznych inspiracji na wejście w nadchodzący rok z nową, pozytywną energią i nastawieniem na lepsze jutro.
Sfinks z ofertą bonów podarunkowych na 2021 r.
Sphinx i Chłopskie Jadło, sieci restauracji należące do Sfinks Polska, przygotowały świąteczną ofertę bonów podarunkowych do swoich lokali. Mogą z niej skorzystać zarówno klienci indywidualni, jak i firmy, dla których bon może być pomysłem na prezenty pracownicze. Bony z terminem ważności do 31.12.2021 r. dostępne są w trzech nominałach - 25 zł, 50 zł i 100 zł – i mogą mieć formę papierową lub elektroniczną.
Tikkurila: błękit Y354 Cumulus kolorem roku 2021!
Tikkurila zaprezentowała kolor roku 2021 – został nim delikatny i podnoszący na duchu błękit Y354 Cumulus. Odcień ten, wybrany przez ekspertów Tikkurila, nawiązuje do odradzającej się nadziei i poczucia wspólnoty w tworzeniu lepszego jutra. „Głowa do góry. Przyszłość maluje się w jasnych barwach” – oto przekaz, który reprezentuje Y354 Cumulus.
Sfinks chce skorzystać z rozwiązań restrukturyzacyjnych z tarczy 4.0
Zarząd spółki gastronomicznej Sfinks Polska podjął decyzję w sprawie przeprowadzenia Uproszczonego Postępowania Restrukturyzacyjnego (UPR) przewidzianego w tzw. tarczy 4.0 z 23 czerwca 2020 roku. W rezultacie, spółka przez cztery miesiące będzie prowadzić działania mające na celu zawarcie układu z wierzycielami. W najbliższych dniach Sfinks planuje dokonanie obwieszczenia w Monitorze Sądowym i Gospodarczym o otwarciu postępowania o zatwierdzenie układu przy wskazaniu dnia układowego na 1 listopada.
Sfinks odbudowuje sprzedaż po pandemii
Sfinks Polska, spółka zarządzająca sieciami gastronomicznymi, systematycznie odbudowuje sprzedaż po pandemii. We wrześniu br., w grupie lokali sieci Sphinx i Chłopskie Jadło, które wznowiły sprzedaż po okresie lockdown, sprzedaż gastronomiczna była niższa o 18% w stosunku do tego okresu roku ubiegłego, podczas gdy w pierwszym tygodniu po odmrożeniu branży spadek przychodów wynosił 67%. Średnio, w okresie od otwarcia gastronomii do końca września br., Sfinks odnotował zmniejszenie sprzedaży o 30% r/r.
Sfinks z opcją zakupu Fabryki Pizzy do 2022 r.
Sfinks Polska, spółka gastronomiczna i operator takich sieci jak Sphinx, Chłopskie Jadło czy Piwiarnia, porozumiała się w sprawie przesunięcia terminu nabycia Fabryki Pizzy. W ramach nowej umowy inwestycyjnej Sfinks zachowuje opcję zakupu całej sieci do 31 stycznia 2022 r., ale restauracje, które otworzył pod tym szyldem, z dniem 1 listopada przechodzą pod zarząd założyciela marki – Fabryka Pizzy sp. z o.o. Sieć ta nadal będzie ściśle współpracować ze Sfinks Polska.
Sponsoring Ekstraklasy przyniósł PKO Bankowi Polskiemu 317 mln zł
PKO Bank Polski jako sponsor tytularny rozgrywek Ekstraklasy w sezonie 2019/20 pojawił się w blisko 126 tys. publikacji i programów. Zapewniło to bankowi ekwiwalent reklamowy w wysokości przeszło 317,04 mln zł. To ponad trzykrotnie więcej niż w sezonie 2018/19, kiedy PKO Bank Polski współpracował z Ekstraklasą jako partner główny. Wówczas ekwiwalent reklamowy z tego tytułu wyniósł 95,5 mln zł.
Ekstraklasa wypłaciła już klubom blisko 54 mln zł za bieżący sezon
Ekstraklasa SA przelała już na konta klubów uczestniczących w rozgrywkach prawie 54 mln zł w ramach pierwszej transzy wypłat za sezon 2020/21. To blisko ¼ środków z 225 mln zł, które mają trafić do klubów w bieżącym sezonie.